Az utat alkotó modulok ugyanis nagyon hamar kilazultak a forgalom jelentette terhelés hatására, és az elmozdulni képes blokkok aztán szét is töredeznek. Ennek köszönhetően gyorsan csökkent az utak energiatermelő képessége is. Ez eleve nem érte el az elvárt 709 kWh/nap értéket: az első évben az eredmény 409 kWh/nap volt, de ez az útfelület gyors szétesése miatt 2018-ra, azaz alig két év használat hatására 78,4 kWh-ra esett vissza.
Ráadásul a napelemes utak igen zajosnak bizonyultak. Ennek köszönhető, hogy a hatóságok 70 kilométer per órás sebességkorlátozást voltak kénytelenek bevezetni rajtuk. Így tehát a francia kísérlet így teljes kudarcnak tűnik - írta az autós szakportál.
Eközben a Hollandiában létesített napelemes kerékpárút, amelyet egy Solarroad nevű cég létesített, a várakozásokat meghaladó eredményeket produkál. Az elvárt négyzetméterenként évi 50-70 kWh helyett a 2014-ben telepített első változat 73 kWh-t produkált, a 2016 óta tesztelt továbbfejlesztett változat pedig évi 93 kWh-nyi energiát állított elő átlagosan.
Legolvasottabb
Váratlan bejelentést tettek a meteorológusok a fehér karácsonyról
Karácsony előtt jött a hideg zuhany, több mint száz dolgozót küldenek el
Váratlan fordulat a bankszámláknál, minden lakossági ügyfelet érint
Fegyveres tréning után csaptak le a merénylők, puszta kézzel szálltak velük szembe a hősök
Összeomlott az egyik futárszolgálat a karácsonyi rohamban, forrnak az indulatok
Retteghet a Revolut, újabb bank a láthatáron
Bepöccentek az oroszok, irgalmatlan pénzt követelnek Európától
Fordulat a használt autóknál: olyan történt, amire évek óta vártunk
„Segítünk kifizetni” – Orbán legérzékenyebb pontjára tapintott az észt elnök