Tízmillió eurót terveznek a következő évben az orosz piac fejlesztésébe invesztálni, többet, mint amennyit a BlaBlaCar az elmúlt három-négy évben összesen beruházott - mondta Nicolas Brusson, a cég társalapítója és vezérigazgatója a Reuters hírügynökségnek adott interjúban.
A BlaBlaCar mobiltelefonos alkalmazása az utazni szándékozókat hozza össze az ugyanabba az irányba tartó és szabad helyet kínáló autósokkal. A cég kétféle üzleti modellt alkalmaz. Vagy esetenként díjfizetés ellenében talál fuvart az utazni szándékozó felhasználónak, vagy havi előfizetés ellenében teszi ugyanezt.
Több mint 15 millió regisztrált felhasználónk van Oroszországban, vagyis minden tizedik lakos. Szolgáltatásainkat havonta 3 millióan veszik igénybe - közölte a 2006-ban Párizsban alapított cég vezetője.
Elmondása szerint oroszországi üzleti sikerük a helyi kultúrában gyökeredzik. Míg máshol Európában nehézségekbe ütközött meggyőzniük a potenciális ügyfeleket a szolgáltatás biztonságos voltáról, addig Oroszországban az emberek hagyományosan sokkal jobban hozzá vannak szokva a fuvarmegosztáshoz, és azonnal fel is karolták az alkalmazás által kínált lehetőséget.
Mielőtt az Uber és hasonló szolgáltatások megjelentek volna, Oroszországban már bevett gyakorlat volt a magángépkocsik leintése némi ellentételezés fejében a fuvarért. A BlaBlaCar alkalmazást használók most sem az alkalmazással fizetnek, hanem közvetlenül a sofőrnek készpénzben.
Legolvasottabb
Megint a románok tettek keresztbe: füstbe ment az MVM Csoport biznisze
Már csak Lengyelországban foghatják el Marcin Romanowskit
Visszanyalt a fagyi: újabb devizahiteles nyert pert, megkopasztja a bankot a győztes ügyfél
Történelmi döntés: vényírási jogosultságot kapnak a gyógyszerészek, már régóta vártak erre
Orbán Viktor a brüsszeli csúcs után: Vétójog nélkül nincs értelme, hogy az unióban legyünk
Napirendre került: tarthatatlan a 28 500 forintos minimálnyugdíj, ennyiből nem lehet megélni
Személyi következménye lett a kitudódott vezetői fizetéseknek a HUN-REN-nél
Anyáznak, amihez jó képet kell vágni: a teljes futárszektor súlyos válságban van
Komolyan megsérült Fico különgépe, amely Brüsszelbe szállította a szlovák kormányfőt