A két társaság közel tíz éve működik együtt a fenntartható kerozin gyártásában és felhasználásában. A zöld üzemanyagot Franciaországban állítják elő állati zsírokból és használt sütőolajból. A légitársaság szerint csak olyan terméket vásárolnak, amely nem veszélyezteti az élelmiszerellátást vagy az állatok takarmányozását, és nem tartalmaz pálmaolajat.
Korábban az Air France-KLM csoport 1,6 millió tonna fenntartható kerozin vásárlásáról állapodott meg a Neste és a DG Fuels vállalattal tíz évre. A társaság célja, hogy 2030-ra tíz százalékra emelje a fenntartható forrásból származó kerozint a jelenlegi három százalékról.
Fenntartható kerozin és flottamodernizáció
A zöld üzemanyag használatával 2019-hez viszonyítva a légitársaság egy árukilométerre vetített emissziója 30 százalékkal csökkenthet 2030-ra. A fenntartható kerozin szén-dioxid-kibocsátása 80 százalékkal kisebb a hagyományos üzemanyagénak a teljes életciklusra vetítve.
A flottamodernizáció, a fenntartható kerozin használata és az üzemelés optimalizálása a szén-dioxid-kibocsátás csökkentésének három lépése
- idézték a közleményben a Benjamin Smith cégvezetőt. Az Air France-KLM Csoport vezérigazgatója fontos mérföldkőnek nevezte a megállapodást.
Legolvasottabb
Történelmi döntés: vényírási jogosultságot kapnak a gyógyszerészek, már régóta vártak erre
Nekimentek az ukránok az orosz "árnyékflottának"
Megint a románok tettek keresztbe: füstbe ment az MVM Csoport biznisze
Milliókat buktak azok, akik nem így vették meg a lakásukat
Visszanyalt a fagyi: újabb devizahiteles nyert pert, megkopasztja a bankot a győztes ügyfél
Napirendre került: tarthatatlan a 28 500 forintos minimálnyugdíj, ennyiből nem lehet megélni
Orbán Viktor a brüsszeli csúcs után: Vétójog nélkül nincs értelme, hogy az unióban legyünk
Durva számokat közölt a Wolt – akadt, aki félszáz pizzát és spagettit rendelt
Már csak Lengyelországban foghatják el Marcin Romanowskit