Az Európai Bizottság eredeti javaslata alapján 2025-re 15 százalékkal, míg 2030-ra 30 százalékkal kellene mérsékelni az új nehézgépjárművek által kibocsátható szén-dioxid mennyiségét a 2021-re előirányzott értékhez képest.
Az Európai Parlament azonban ennél ambiciózusabb csökkentést írna elő: 2025-re 20 százalékot, 2030-ra pedig 35 százalékot.
A gyártóknak emellett biztosítaniuk kellene, hogy 2030-ra a zéró- és alacsony kibocsátású járművek tegyék ki az eladásaik legalább 20 százalékát. 2025-re az 5 százalékos célértéket kellene elérni.
Az új városi buszoknak 2025-re a fele, 2030-ra pedig a háromnegyede elektromos kellene, hogy legyen.
Legolvasottabb
Meghátrált a kormány, mégis feltétel nélkül fizet Budapestnek
A napelem már nem elég: milliókat ad a kormány házi akkumulátorra
Meglepő fordulat Brüsszelben: megkapták a várva várt engedményt az autósok
Váratlan jelzés a piacról: Orbán Viktor egy órára beelőzte Magyar Pétert a fogadásokban
Dobrev Klára: Egyenként fogom levadászni őket!
Figyelmeztet a nyugdíjszakértő: 280 ezer forint állami támogatást is be lehet gyűjteni még idén
Cicások figyelem: brutális szigor jön, teljesen megváltozik az állattartás
Reagált Trump felszólítására Zelenszkij: "Készen állok, két feltétellel"
Tíz kartellügy, hetven cég, ötszáz tender: soha nem látott hajtóvadászatot indított a GVH