Megváltoztak a vásárlói szokások a járvány alatt Romániában, állítják a világ egyik vezető piackutató cége, a Nielsen munkatársai, egy Közép-Európára kiterjedő felmérés alapján - írta a Maszol. A járvány kitörése előtt Romániában a drágább, jobb minőségű termékek térnyerése volt megfigyelhető, ami a jövedelmek növekedésének volt a következménye.
Ehhez képest 2020 tavasza óta ez a folyamat megfordult, a fogyasztók egyre nagyobb jelentőséget tulajdonítanak az árnak. Egyre kelendőbbek az áruházláncok saját márkanévvel forgalmazott, olcsó termékei, valamint a nagy kiszerelésűek. A saját márkájú termékek akár 30 százalékkal is olcsóbbak lehetnek, mint azok, amelyeket közismert márkanevekkel forgalmaznak, az igénytelenebb csomagolás és a kisebb marketing költségek miatt.
A Nielsen kutatásából kiderült, hogy a fogyasztók hajlandók megszokott boltjukat másikra cserélni, ha ott olcsóbban tudnak vásárolni, s ugyanazon okból lemondanak megszokott márkájukról is. A reklámújságokban és más kommunikációs csatornákon meghirdetett árleszállítások révén a kiskereskedők inkább el tudják csábítani az ügyfeleket a konkurenciától, mint korábban.
Gazdasági hírek azonnal, egy érintéssel
Töltse le az Economx app-ot, hogy mindig időben értesülhessen a gazdasági és pénzügyi világ eseményeiről!
Kérjen értesítést a legfontosabb hírekről!
Legolvasottabb

Besokalltak: tüntetés szerveződik a kormány új törvénye ellen a Kossuth téren

Váratlan fordulat, nem lövik ki a magyar űrhajóst

A kormány 300 ezer tartalékosa 24 órát nem bírna a munkahelyén

Továbbra sem érteni Orbán Viktort, megint érkezett egy üzenet

A műholdképek már a neten, elmarad a kormányinfó – Orbán Viktor ma lép az ügyben

Több mint 8000 milliárd forintot buktunk el 3 év alatt, a miniszternek elege van a fenyegetettségből

Eladják Novák Katalin rezidenciáját, gyurcsányi szál is a háttérben

Erősen szokatlan dolog történt Norvégiában, erre senki sem számított

Akár 280 ezer forint lehet a tét: ezt nem érdemes kihagyni az adóbevallásból
