Az athéni kormány három külföldi vállalattól kért ajánlatot a pireuszi kikötő részvénytöbbségére. A legesélyesebb a kínai, hongkongi székhelyű Cosco Group, amely korában gyakorlatilag már megállapodott a kikötő megvásárlásában, azonban Ciprasz kormánya leállított minden tranzakciót - írta a varsói Rzeczpospolita. Kínos háttere az ügynek, hogy Ciprasz még az ellenzék vezetőjeként kínai ellenes kampányt vezetett, "Cosco go home" jelszóval.
A kínaiak mellett versenyben van a holland konténer terminál üzemeltető APM Terminals (a Maersk-csoport kikötői ágazata) és a Fülöp-szigeteki International Container Terminal Services.
Az érdeklődésük nem véletlen - a pireuszi Európa egyik legnagyobb konténer kikötője.
Az Európai Bizottságnak benyújtott görög privatizációs program 500 millió euróra értékelte a kikötő eladni tervezett pakettjét.
További engedmény az új kormány részéről, hogy most ugyan csak 51 százalékos pakettet kínál eladásra, de ez később 67 százalékra növelhető - amennyit az előző kormány tervezett. Athén legkésőbb októberre szeretné lezárni az üzletet.
A Cosco esélyeit növeli, hogy 2009 óta egy 35 évre szóló koncesszió alapján a kikötő három konténer terminálja közül már kettőt üzemeltet - igen sikeresen.
Legolvasottabb
Dührohamot kapott a Tesla-vezér: 120 milliós bírság után az EU teljes megszüntetését követeli
Magyar Péter: Hallom, megérkezett hozzátok a közpénz-milliárdokon utazó vándorcirkusz
Szijjártó nekiment a „nemzetközi pénzvilágnak”, Magyar Péter azonnal visszavágott
Hatalmas delegációt küld Orbán Viktor Moszkvába, Oroszországban is erről beszélnek
A szomszédban már készülnek a teljes összeomlásra
Leteszteltünk 18 szaloncukrot – mutatjuk, melyek idén a legfinomabbak
Az évtized üzlete volt, ha ilyen autót vett - sok magyar örülhet, hogy bevállalta az egykor lenézett márkát
Alig van beosztva néhány orvos decemberben a Szent Imre Kórházban
Már készítik elő a kormányrendeletet: így változik a pedagógusok bére