A német autópályák még most is arról híresek, hogy - egy-két kivételtől eltekintve - nincsen sebességkorlátozás az autópályáikon. Azonban a szeptemberben megválasztott új német kormány már szigorítana: a most a koalíciós kormányba kerülő Zöldek már sok évvel ezelőtt elkötelezték magukat a sebességkorlátozás mellett, és erősen lobbiznak, hogy 130 kilométer/órás szabályozást vezessenek be, hogy így csökkentsék a CO2-kibocsátást.

Szlovákiában pedig általánosan kivezetnék a 143 kilométer/órás türelmi határt - a korlátozás itt is 130 - a bírságoknál. Közben viszont a lakott területeken átfutó pályaszakaszokon a mostani 90-es limitet 130 km/h-ra módosítanák.

Csehország viszont teljesen más irányt választhat: Martin Kupka, a hamarosan hivatalba lépő új, ötpárti cseh kormány közlekedési miniszteri székének várományosa bizonyos autópályaszakaszokon a megengedett legnagyobb sebességet 150 km/h-ra módosítaná. A részleteket viszont még nem dolgozták ki, de annyira konkrétak a tervek, hogy a szóba jöhető útszakaszokat már kiválasztották - írja a G7 a helyi sajtó nyomán.

Csehországban a magyar szabályokkal megegyezően jelenleg 130 km/h a legnagyobb megengedett sebesség az autópályákon, de a használók jelentős része már legalább 5-6 éve kéri, hogy emeljék fel a határt 150-re. Eddig azért nem engedtek a nyomásnak, mert a korábbi szakminiszter azzal érvelt, hogy a cseh utak 120-130 km/h-ás sebességre optimalizáltan épültek ki.

Maga Milos Zeman elnök maga is egyértelműen ellenezte az emelést.