Épp csak javult a levegő minősége a londoni ultra alacsony kibocsátású zónákban (ULEZ) kutatók megállapítása szerint: a zónákat 2019-ben vezette be Sadiq Khan londoni polgármester, majd idén októberben az eredetinél nagyobb területre terjesztette ki azokat.
Az oda behajtó autósoknak 12,5 fontot (5500 forint) kell naponta fizetniük, ha gépjárművük nem felel meg a kibocsátási normának. Buszok, nehéz járművek esetén már 100 font egyetlen napi behajtás ára.
Az Imperial College London (ICL) tudósai által végzett tanulmány szerint a londoni ULEZ hatása elhanyagolható, de más szakpolitikák révén a város levegőminősége mégis jelentősen javult – írta a Sky News nyomán az Infostart.hu.
A kutatás szerint a nitrogén-dioxid koncentrációja átlagosan kevesebb mint 3 százalékkal csökkent az ULEZ hatására, az ózon- és a szállópor-koncentrációra (PM2,5) pedig jelentéktelen hatást gyakorolt a bevezetése. A legnagyobb szennyezésbeli változások mind az ULEZ bevezetése előtt következtek be.Legolvasottabb
Titkolt fegyverüzlet: a kormány gyakorlatilag ajándékba adott 66 harckocsit Szerbiának
Megvan a NASA legújabb vezetője, el sem hiszi, honnan jött
Óriási zuhanás a kutakon, ekkor érdemes tankolni
289 nap várakozás egy térdprotézisre – újra elszálltak a várólisták
Pénzes boríték helyett keserű szájíz: sok a dühös munkavállaló
Ezért kell holnap tankolni, nem ma
Sára Botond már megtette az első lépéseket a Fővárossal szemben
Hamarosan kiderül, ki a szerbek titokzatos megmentője
Komolyan megsérült Fico különgépe, amely Brüsszelbe szállította a szlovák kormányfőt