A bulvárlapok is profitáltak az össznépi kukkolásból
A három országos terjesztésű bulvárnapilapból kettő indított játékot tavaly ősszel a Big Brother, a Való Világ és a Farm műsorok idején, mégis mindhárom lap egyöntetű, ám nem egyforma mértékű eladásnövekedésről számolt be. Nem csak a lapok profitáltak a kukkolós műsorokból, az újságok is szaporították a csatornák nézőinek számát.
A Blikk külön nem mérte a Való Világ (VV) eseményeiről szóló exkluzív információk közléseinek hatását az eladásoknál, ám valószínűsíti, hogy az RTL Klub-os valóságshow iránti olvasói érdeklődés is hozzájárult a tavaly őszi-téli átlagos példányszám-növekedéséhez - mondta Morvai Zoltán, a Blikk lapigazgatója, aki szerint azért nehéz konkrét hatásról beszélni, mert éppen ebben az időszakban - év elején elhatározott terv alapján - kezdett a Blikk egy játékba, ami a korábbi tapasztalatok (például az Aranyláz-kampány) szerint mindig növeli a lapvásárlási kedvet. A múlt év utolsó hónapjaiban átlagban naponta tartósan csaknem 202 ezer volt a Blikket vásárlók száma, ami a megelőző időszakokhoz képest 8-10 százalékos növekedés. Morvai szerint az kétségtelen, hogy a VV-ben történtek tucatnál is több esetben a Blikk címlapjaira kerültek, s ez nagy valószínűséggel növelte azokon a napokon az utcai vásárlást, ám a szerkesztőség legalább olyan fontosnak tartotta, hogy a 900 ezer-egymillió közötti olvasótábort érdeklő hétköznapi események ebben az időszakban is előtérbe kerüljenek, s ilyenkor is maradt a 200 ezer fölött eladott példányszám. Morvai kiemelte, hogy a Blikk nem kötött kizárólagos megállapodást az RTL Klubbal arról, hogy a VV mindenáron és mindenkor címlapsztori legyen a lapban. Valószínűsítette, hogy a szoros együttműködés keretében folyamatosan közölt cikkek is növelték a VV nézettségét. A partneri RTL Klub-os együttműködés azonban nem zárta ki, hogy a tv2 által sugárzott BB-záróesemények ne szerepeljenek a Blikkben. A VV-színház amatőr szereplőinek életébe bepillantást nyújtó második felvonásról ugyancsak tudósít majd a Blikk, amely várhatóan a napokban állapodik meg az RTL Klubbal a „kölcsönösen előnyös” média-együttműködésről.
A nyár közepéhez képest 20 százaléknál is nagyobb mennyiségben vásároltak az év utolsó hónapjában Színes Mai Lapot, ám az ősz elejét alapul véve is legalább 15 százalékos a növekedés - összegezte az adatokat L. Kelemen Gábor, a bulvárlapot megjelentető Híd Rádió Rt. vezérigazgatója. A tv2-vel kötött megállapodás alapján a BB hivatalos lapjának minősített - csaknem két éve a bulvárpiacon lévő - Színes Mai Lap annak ellenére tudta a tavaly szeptemberi napi 69 ezres átlageladást csaknem 80 ezerre növelni, hogy a kiadó időközben kétszer is árat emelt. Ezt L. Kelemen részben azzal magyarázta, hogy napról napra - kiemelt helyen - unikális információkat tudott közölni a lap a BB szereplőiről.
Bizonyos szempontból könnyű helyzetben volt - a tavaly ősszel a februári újraindulást tekintve - alig több mint féléves Mai Nap, amely a valóságshow-k idején azt a „taktikát” választotta, hogy a történtek hírértéke, fontossága szerint valamennyi televíziós csatorna valóságshow-eseményéről, így a BB-ről, a Farmról és a VV-ről folyamatosan beszámolt. Részben ezzel magyarázza Somogyi János, a lapot kiadó Som-Média Rt. vezérigazgatója azt, hogy a múlt év negyedik negyedévében - a nyári időszakhoz viszonyítva - átlagban 15 százalékkal növekedett a Mai Nap vevőinek száma, amely így átlagban 55-60 ezres eladást jelentett. Különösen októbertől volt jelentős mértékű a növekedés, amihez az is hozzájárult, hogy a Mai Nap éppen ősztől indított játékot, amellyel autót lehetett nyerni. Somogyi szerint folytatják az előző időszakban bevált módszert, jelesül hogy egyik valóságshow-produkcióhoz sem köti le magát a Mai Nap, egyúttal abban is bízva, hogy tartják a példányszám-növekedést.
Bubrik Gáspár
A gazdaság és az üzleti élet legfrissebb hírei az Economx.hu hírlevelében.
Küldtünk Önnek egy emailt! Nyissa meg és kattintson a Feliratkozás linkre a feliratkozása megerősítéséhez.
Ezután megkapja az Economx.hu Hírleveleit reggel és este.