A kifutópálya tervezett meghosszabbítása nem gyakorol jelentős hatást a környezetre, ezért nem indokolt a környezeti hatásvizsgálat elvégzése. A beruházással kapcsolatban kizáró ok nem merült fel - foglalta össze a lap az országos zöldhatóság másodfokú eljárásának lényegét.

A 18 oldalas határozatból a cikk kiemelte az ürgékkel kapcsolatos megállapítást, amelynek értelmében a "tervezett bővítés, amely a kifutópálya pereme körüli gyepet érinti, nincs jelentős hatással a területen esetlegesen előforduló ürgékre". Kitér a határozat a zajterhelésre is, eszerint a fel-, és leszállási útvonalak és az iskolakörök számára kijelölt útvonal Pér lakóterületét nem érinti.

A Győr-péri repülőteret csaknem kétmilliárd forintból fejleszthetik, a költségek legnagyobb részét az Audi-gyár állja. Az ezzel kapcsolatos előterjesztést legutóbbi ülésén fogadta el a győri közgyűlés.

A fejlesztés részeként egyebek között 1450-ről 2030 méteresre hosszabbítják meg a harminc méter széles kifutópályát, amelynek két végén 100-100 méternyi biztonsági sávot építenek. A gurulóutat 10 és félről 15 méteresre szélesítik, s a Boeing 737-esek és az Airbus 320-asok számára is alkalmas parkolóhelyet alakítanak ki.