Az elektromos autók piaca Magyarországon az elmúlt négy évben rengeteget fejlődött, 2013-hoz képest körülbelül az ötszörösére nőtt - mondta Zs. Nagy István, a Magyar Lízingszövetség elnökségi tagja pénteken az M1-nek. Szerinte míg 2017-ben az új személyautók száma Magyarországon elérte a 116 ezret, közülük csupán 795 volt elektromos autó.
Az elektromos autók hatótávolsága nem vethető össze a belső égésű motorokkal működő autókéval. Ezért is fontos tényező az elektromos autóknak szánt töltőhálózat kiépítése.
Tavaly az Európai Unióban eladott alternatív hajtással rendelkező autók - ezek közé sorolják többek között az elektromos mellett a hibrid meghajtású autókat is - csupán a 4,8 százalékát adták az új személygépjárműveknek, és a 4,8 százaléknak mintegy fele volt tisztán elektromos meghajtású autó. Az előrejelzések szerint 2030-ban az alternatív hajtással rendelkező gépjárművek még mindig nem teszik ki a teljes gépjárműállomány 50 százalékát.
Csütörtökön kiválasztotta az állami elektromos autók flottakezelőjét.
A fotó forrása: Shutterstock.
Legolvasottabb
Gyanús lett a sok nyugtamegszakítás, máris ott termett a NAV
Nyakunkon a kór, amitől mindenki félt, már a magyarok közt is elszabadult az új influenza
Kiakadt a szakszervezet: ezüstvasárnap is tömeg van a boltokban, a láncok mégis támadnak
Kiakadtak a műszerek: olyan sűrű szmog borítja be a fővárost, hogy szigorú forgalomkorlátozásokhoz nyúltak
Trump nem várt helyről kapott hadüzenetet, de a magyar kormány is aggódhat
Nem érdemes rizikózni: eleshet a nyugdíjától, aki erre nem figyel
50 milliós lakás havi 70 ezerből? Mutatjuk a trükköt, amiről alig tud valaki!
Ipari sokk Magyarországon: már a kormányváltás is szóba került a friss adatok után
Mit szólt ehhez a Karmelita? Egy óra alatt beszakadt a forint, és kiderült valami az „amerikai védőpajzsról”