A közleményben emlékeztetnek: a magyar startup 2018-ban 50 járművel indította robogómegosztó szolgáltatását Budapesten, népszerűségét mutatja, hogy a fővárosban azóta jelentős zóna- és flottabővítésre volt szükség.
A pécsi rendszerbe kezdetben 20 robogót állítanak be. A 3,1 kilowatt teljesítményű, 60-70 kilométer megtételére alkalmas robogókat olyan 16 éven felüliek vezethetik, akik rendelkeznek 6 hónapnál régebbi jogosítvánnyal, és használják a robogók felszereltségéhez tartozó bukósisakokat - írja az MTI.
A blinkee.city állomás nélküli elektromosrobogó-megosztó rendszer 2017-ben indult el Lengyelországban, 2018-ban már további három országban vezették be, köztük Magyarországon.
Az MTI érdeklődésére az E.ON közölte: a budapesti rendszer sikere meghaladta előzetes elképzeléseiket; naponta átlagosan egy robogót 7 alkalommal bérelnek ki, jelenleg már 150 robogó szolgál a budapesti flottában.
Pécs esetében azt remélik, hogy már a kezdetekben napi 3-4 bérlés jut egy robogóra. Várakozásaik szerint átlagosan 15-20 percre bérlik majd ki az emberek a járműveket.
Az E.ON tájékoztatása szerint egy éven belül két további magyarországi városban szeretnének terjeszkedni a robogókkal, két év múlva pedig összesen öt városban működtetnék a szolgáltatást.
Legolvasottabb
Nekimentek az ukránok az orosz "árnyékflottának"
Megint a románok tettek keresztbe: füstbe ment az MVM Csoport biznisze
Történelmi döntés: vényírási jogosultságot kapnak a gyógyszerészek, már régóta vártak erre
Visszanyalt a fagyi: újabb devizahiteles nyert pert, megkopasztja a bankot a győztes ügyfél
Milliókat buktak azok, akik nem így vették meg a lakásukat
Személyi következménye lett a kitudódott vezetői fizetéseknek a HUN-REN-nél
Orbán Viktor a brüsszeli csúcs után: Vétójog nélkül nincs értelme, hogy az unióban legyünk
Itt az újabb balatoni jégpálya
Már csak Lengyelországban foghatják el Marcin Romanowskit