Ezt a motort a meglévő gyártásba fogják "integrálni", a jelenlegi motorokkal párhuzamosan gyártják majd.
A szóvivő kiemelte, hogy az átépítési munkálatokat főként saját szakembereik, mérnökeik, karbantartóik végzik, akiknek tudására és motorgyártási tapasztalataira építenek és munkájukra hosszú távon is igényt tartanak.
Kapcsolódó
Az Opel szentgotthárdi motorgyárában az elmúlt években a termelés volumene és ehhez kapcsolódva a pénzügyi mutatók is csökkentek - mondta Kaszás Zoltán. Szerinte ennek egyik oka az általuk gyártott motortípusok iránti piaci igény csökkenése, a dízelmotorok iránti kereslet visszaesése.
Az autópiac állandóan átalakul, a hagyományos autótípusok helyett a piac inkább a szabadidő-autók, úgynevezett "SUV"-ok felé tolódott, ez kihatással volt a szentgotthárdi termelésre is. A jövőt egyértelműen az új turbó motor gyártása jelenti, amely a PSA csoport legfontosabb benzines motorja, aminek köszönhetően az új tulajdonosok biztos alapokra helyezték a szentgotthárdi gyár jövőjét - magyarázta.
A jelenleg mintegy ezer embert foglalkoztató Opel Szentgotthárd Kft. 2016-ban még 629 ezer motort gyártott, 2017-ben 486 ezret, 2018-ban pedig 313 ezret, a cég nettó árbevétele 2016-ban 171 millió euró, 2017-ben 150 millió euró, 2019-ben pedig 119 millió euró volt.
Legolvasottabb
A szomszédban már készülnek a teljes összeomlásra
Lesújtó hír jött: 60 ezres nyugdíjra is alig számíthat, aki így adózik
Népszerű teát hívott vissza a fogyasztóvédelem
Kötelező herevizsgálat, háborús jövőkép: történelmi döntés a hadsereg bővítéséről
Hiába a bankok tiltakozása, megduplázzák az ingyenes készpénzfelvételi limitet
Szorít az idő: csak pár napig válthatja be a nyugdíjas élelmiszer-utalványt, ha így járt
Megvan a dátum: ekkor utalhatják a 13. és 14. havi nyugdíjat
Már nem kell vesződni a sörösdobozokkal a Penny-ben
Valami történt: Washingtonba rendelték az ukránokat