A renói Nevada Egyetem kutatói kimutatták: a légitársaságoknak lényegében mindegy, hogy milyen az ügyfelek elégedettsége a szolgáltatással, ha kell fizetnek. Az Airportal.hu által ismertetett kutatás szerint az amerikai légitársaságok 2017-ben összesen 16,4 milliárd dollár nyereséget termeltek, a haszonkulcs pedig az egész világon az USA-ban a legmagasabb, miközben az elégedettségi indexük alig éri el a 100-ból 73 pontot.
A bunkóság és jövedelmezőség közötti összefüggés hiányát az magyarázza, hogy az utazók kényszerben vannak. Szükségük van a szolgáltatásra, ezért nem számít, hogy egyre kisebb a hely, egyre több mindenért kell fizetni. Jobb híján megteszik ezt.
Kapcsolódó
Ugyanakkor vannak ellenpéldák is: a Ryanair például azok után vezette be az Always Getting Better nevű csomagját, hogy az utasok gyűlölete már a levegőben tapintható volt. A portál szerint ugyanis a problémás utazás a konkurenciához viszi az utasokat, és mivel a közösségi médiában könnyen kiderülnek a problémák, az ügyfélpanaszokra egyre nagyobb hangsúlyt kell fektetniük a társaságoknak.
A fotó forrása: Napi.hu/Szabó Dániel.
Legolvasottabb
Visszanyalt a fagyi: újabb devizahiteles nyert pert, megkopasztja a bankot a győztes ügyfél
Történelmi döntés: vényírási jogosultságot kapnak a gyógyszerészek, már régóta vártak erre
Orbán Viktor a brüsszeli csúcs után: Vétójog nélkül nincs értelme, hogy az unióban legyünk
Durva számokat közölt a Wolt – akadt, aki félszáz pizzát és spagettit rendelt
Napirendre került: tarthatatlan a 28 500 forintos minimálnyugdíj, ennyiből nem lehet megélni
Ha akarták volna, a magyar drogmilliárdosok simán kifizethették volna a havi nyugdíjakat
Személyi következménye lett a kitudódott vezetői fizetéseknek a HUN-REN-nél
Ennyi pénz hullik a kisgyermekesek ölébe év végén
Valószínűleg épp most durran ki minden idők egyik legnagyobb tőzsdelufija