A nyílt tender eredményét az ajánlatkérő NIF Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. közölte az uniós közbeszerzési közlönyben.
Az M49-es gyorsforgalmi út az M3-as autópályát köti majd össze a román határral, Csengernél. A szóban lévő második szakasz Ököritófülpös és az országhatár között húzódik, a hossza 17,4 kilométer. A 2x2 sávos, fizikai elválasztású úton lesz egy pihenő, egy tengelysúlyt mérő állomás és meg kell tervezni a határátkelőt is. A nyertessel április elsején kötött szerződést a NIF.
Indult még a tenderen az Utiber Közúti Beruházó Kft., továbbá az Unitef '83 Műszaki Tervező és Fejlesztő Zrt. is.
Az M49-esről szóló magyar román megállapodás jelenleg a parlament előtt fekszik és kihirdetésre vár. Az összesen 43 kilométeres M49-es gyorsforgalmi út fejlesztésének előkészítése két ütemben zajlik. Az M3 autópályától Porcsalmáig tartó szakasz kivitelezési közbeszerzése a nyáron megkezdődhet. Eredményes eljárás és forrásbiztosítás esetén a munkálatok befejezését 2025-re tervezik.
Az első, 25 kilométeres szakasz tervezését még 2019 tavaszán az Uvaterv Zrt. és az Unitef '83 Zrt. konzorciuma nyerte el nettó 1 milliárd 496 millió forintos szerződési értékkel.
Gazdasági hírek azonnal, egy érintéssel
Töltse le az Economx app-ot, hogy mindig időben értesülhessen a gazdasági és pénzügyi világ eseményeiről!
Kérjen értesítést a legfontosabb hírekről!
Legolvasottabb

Financial Times: Engedett a magyaroknak Brüsszel, csak ne blokkoljanak
Olyan mélyütést kaphat ezzel a magyar ipar, hogy az tényleg beteheti a kaput

Konzultáció indul: tiltott lehet az ingatlan adásvétel egyes helyeken, hogy fenntartsák az egyensúlyt

Több mint kétezer embert tesz utcára a népszerű egyetem

Ha ünnep, akkor lezárások, mutatjuk a tudnivalókat

Rogánt váltva Lázár új gazdaként lefejezte az útdíjbevételekért felelős céget

Ingyen osztogatnak élelmiszert a Tescóban este fél 10 után

Nem az adók miatt nehéz a vásárlói kosár, a láncok áréhségét fizettük meg

Történelmi megállapodás a németeknél: nyílnak a pénzcsapok, Európa fellélegezhet
