A MAHASZ szerint Magyarországon a fizikai hanghordozók - cd, dvd, dvd-video - értékesítése évről-évre 20 százalék körüli csökkenést mutat, 2013-ban újabb 25 százalékkal kevesebb cd-t adtak el.
Mindezek ellenére a 2013-as év áttörést jelenthet: a digitális értékesítések 50 százalékkal nőttek, köszönhetően számos új, elsősorban előfizetés alapú (streaming) szolgáltatás hazai elindulásának. Az 50 százalékos emelkedésen belül a streaming-bevételek megduplázódtak. Összértékben azonban mindez még mindig nem tudja ellensúlyozni a fizikai eladások csökkenését. A digitális piac jelentős emelkedése igen alacsony bázisszámról indult, és az 500 millió forintot megközelítő értékesítés még mindig kevésnek bizonyul a fizikai piac közel 1 milliárd forintos csökkenésével szemben - közölték. A szövetség adatai szerint kiskereskedelmi értéken számolva a fizikai hanghordozók értékesítése közel 2,6 milliárd forint volt tavaly.
A nemzetközi piacon a Mahasz szerint a digitális szegmens további erősödése látható, az előző évi 36 százalékhoz képest 2013-ban már a teljes bevétel 39 százalékát teszik ki. Az előfizetéses szolgáltatások nemzetközi szinten is egyre nagyobb hányadát adják a digitális értékesítéseknek: 2013-ban a digitális eladások összesen 4,3 százalékkal nőttek, de ezen belül az előfizetéses szolgáltatások 51 százalékos emelkedést mutattak.
Legolvasottabb
A szomszédban már készülnek a teljes összeomlásra
Bezár a könyvbazár: nem lesz nyitva a Libri ettől a naptól
Lesújtó hír jött: 60 ezres nyugdíjra is alig számíthat, aki így adózik
Hol az örvény vége? Becsődölt egy újabb autóipari beszállító
Kötelező herevizsgálat, háborús jövőkép: történelmi döntés a hadsereg bővítéséről
Népszerű teát hívott vissza a fogyasztóvédelem
Óriási fordulat a Liszt Ferenc reptéren: két szolgáltató csap le a taxis jogokra
Hiába a bankok tiltakozása, megduplázzák az ingyenes készpénzfelvételi limitet
Már nem kell vesződni a sörösdobozokkal a Penny-ben