Nem zárkózunk el a tárgyalásoktól, de a teheráni járat beindítása most nincs napirenden - így kommentálta Vágó József azt, a közlekedési szakmában terjedő hírt, miszerint egy iráni légitársaság lesz a Sólyom egyik meghatározó partnere. A Mahan Air vezetői - erről a cégről szólnak ugyanis a pletykák - értesüléseink szerint több alkalommal tárgyaltak Budapesten, és találkoztak a Sólyom első emberével is.

Az évente 5 millió utast szállító, magántulajdonban levő Mahan számára ideális partner lenne a magyar légi fuvarozó. Az iráni légitársaság ugyanis kiterjedt távol-keleti hálózattal rendelkezik, de az európai továbbutazáshoz csak egy düsseldorfi járata van. Egy budapesti kapcsolat viszont - az uniós repülési jogokkal rendelkező Sólyom bekapcsolásával - kitörési lehetőséget teremtene az iráni cégnek. ( Az iráni kapcsolat lehetőségére utal az is, hogy Vágó József céginformációk szerint résztulajdonosa annak a ZAR Trading Hungary Kft. nevű cégnek, amelyben két iráni magánszemély is érdekelt.)

Vágó a Napi.hu kérdésére elmondta, hogy a Sólyom iránt a vártnál is nagyobb a nemzetközi érdeklődés. Nem csupán Európából, de Amerikából, Ázsiából és az arab világból is folyamatos megkeresések érkeznek, így a korábbi üzleti tervet - amely idén 12 gép üzembe állításáról szólt - máris felfelé kell módosítani. Az első charterjáratuk szeptember közepén indul és a menetrendi közlekedés beindítása is folyik. A Sólyom Airways első embere elmondta, hogy az online értékesítési rendszer akár a mai nappal beindulhatna, mert az informatikai rendszer elkészült, és bármelyik pillanatban "bevethető".

A Népszabadság mai számában megjelent információ szerint viszont gond van az első repülőgép légi alkalmassági bizonyítványával. (A HA-SHA jelzéssel ellátott repülő augusztus 18-án érkezett Budapestre, de néhány órás itt tartózkodás után visszatért Angliába - a hírek szerint tartalék alkatrészekért.) Vágó ezzel kapcsolatban elmondta, hogy a szükséges engedélyekhez az összes megkívánt dokumentumot még e héten beadják, így nem lesz akadálya a cég beindulásának.

Az öbölmenti - ománi - befektetők e héten Budapesten tárgyaltak - mondta el Vágó, aki hamarosan Ománba utazik további egyeztetésre. Ennek oka az, hogy a megnövekedett igényeket a korábban bejelentett 6+6 (lízingelt) repülőgéppel, sőt a további tervekben szereplő ötven repülővel sem tudják ellátni. Ezért módosítani szükséges a május végén Dubajban aláírt szerződést az ottani befektetőkkel. További - és már új - gépek beszerzésére a Sólyom vezetője újabb lízingcéggel is tárgyalásokat kezdett, de ennek nevét, éppen úgy, mint az öbölmenti befektetőjét egyelőre nem kívánja nyilvánosságra hozni.

A 35 munkakörbe meghirdetett állások betöltése folyamatos. Az állásinterjúkat követően hatszáz - jó részben egykori malévos - kezdi meg a munkát a Sólyomnál, már szeptemberben.