A Napi Gazdaság keddi számának cikke
Elképzelhető, hogy csúszik a Nemzeti Közlekedési Holding (NKH) megalapítása, bár Völner Pál, a fejlesztési tárca államtitkára lapunk érdeklődésére még azt mondta, nincs akadálya annak, hogy a Széll Kálmán tervben megfogalmazott 2012. januári időpontra megszülessen a vasúttársaság és a Volán-társaságok integrálásával a közlekedési holding. (Szakmai körökben korábban az is felmerült, hogy a Volánok nélkül, a MÁV-cégek, vagyis a MÁV-Start Zrt., a vasúti járművek karbantartását végző MÁV-Gépészet Zrt. és a vontatással foglalkozó MÁV-Trakció Zrt. alapján hoznák létre a holdingot januárban).
A közlekedési portál, az iho.hu viszont most úgy értesült, hogy az eredeti 2012-es határidő helyett csak 2013−2015 között kívánja megvalósítani a kormányzat a holding tervét, s ennek fő oka a buszjáratok átalakítása. A minisztériumtól nem kaptunk választ arra, hogy tartják-e a határidőt vagy sem.
Úgy tudjuk, a késlekedés hátterében az is állhat, hogy a MÁV ingatlanait nem vinnék be a holdingba, hanem külön kezelnék, és később a fölöslegeseket másként hasznosítanák. Ez viszont azt eredményezné, hogy ezek nélkül negatív lenne a MÁV (vagy a holding) saját tőkéje, így újabb tőkeemelésre lenne szükség, erre viszont nincs állami forrás. Ha még sikerülne is eldöntenie a kormányzatnak, hogy az előbbi lehetőségek közül melyik utat járja, további feladatot jelentene, hogy az ingatlanok egy részének rendezetlen a földtulajdoni dokumentációja. Azt nem tudjuk, hogy a kormány milyen sorsot szánna a Volán-ingatlanoknak.
A kormány a költségtakarékosság jegyében hozná létre a holdingot, ugyanis kevesebb felső vezetőre lenne szükség, s a közbeszerzési pályázatokon is jobb árakat lehet elérni, ha nagyobb tételre kérnek ajánlatot. Ezek mellett így egy szervezeten belül lehetne összehangolni a vasúti és a távolsági autóbusz-közlekedés menetrendjét − megszüntetve a párhuzamosságokat −, illetve a menetdíjakat. Ezekkel a korábbi kormányzat is próbálkozott, de szakemberek szerint nem a holding hiánya miatt nem sikerült látványos eredményeket elérni ezeken a területeken.
Úgy tűnik, egymás után feneklenek meg a kormány közlekedéssel kapcsolatos tervei, korábban ugyanis az elektronikus útdíjrendszer 2013. eleji bevezetése kérdőjeleződött meg, ennek pályáztatásához és kiépítéséhez ugyanis a szakértők szerint legalább másfél év szükséges.
Legolvasottabb
Történelmi döntés: vényírási jogosultságot kapnak a gyógyszerészek, már régóta vártak erre
Nekimentek az ukránok az orosz "árnyékflottának"
Milliókat buktak azok, akik nem így vették meg a lakásukat
Megint a románok tettek keresztbe: füstbe ment az MVM Csoport biznisze
Visszanyalt a fagyi: újabb devizahiteles nyert pert, megkopasztja a bankot a győztes ügyfél
Napirendre került: tarthatatlan a 28 500 forintos minimálnyugdíj, ennyiből nem lehet megélni
Durva számokat közölt a Wolt – akadt, aki félszáz pizzát és spagettit rendelt
Orbán Viktor a brüsszeli csúcs után: Vétójog nélkül nincs értelme, hogy az unióban legyünk
Már csak Lengyelországban foghatják el Marcin Romanowskit