Hűségprogramot indít pontosan, szerződés szerint fizető ügyfeleinek a Tigáz Zrt. - közölte a társaság. A benzinkutakat üzemeltető Eni Hungaria Zrt., az Unicredit Bank, valamint a Vodafone és számos (összesen 28) egyéb partner - többek között szállodák, vendéglátók - együttműködésével megvalósuló kezdeményezés fix kedvezményekkel csökkentené a háztartási kiadásokat. A társaság még idén százra növelné a résztvevő cégek számát.

Az Agip-kutakon a benzinből és a gázolajból literenként 10 forint kedvezményt kaphatnak az ügyfelek, illetve egyes szolgáltatásokat is olcsóbban vehetnek igénybe, az Unicredit Banknál pedig kedvezményes bankszámla-, a Vodafone-nál pedig kedvezőbb tarfacsomagot igényelhetnek.

Csapó Róbert, a Tigáz kereskedelmi igazgatója az MTI tudósítása szerint elmondta, a vállalat abban bízik a két évre adandó, de megújítható hűségkártya tovább javítja a fizetési fegyelmet, s könnyebbé teszi a számlák kiegyenlítését. Hűségkártyát azon ügyfelek kaphatnak akik az egyetemes szolgáltatásban csoportos beszedési megbízás vagy egyéb banki módon egyenlítik ki számlájukat, illetve az elmúlt 12 hónapban nem volt késedelmes fizetésük.

A feltételeknek jelenleg 130 ezer Tigáz-ügyfél felel meg (az 1,26 millióból), de a szolgáltató további 450 ezer olyan ügyfelet is megkeres, akik például a sárga csekkről az átutalásra váltva szintén megfelelnek a követelményeknek. (A szolgáltató szerint ügyfeleinek több mint 80 százaléka határidőre fizeti a számláit). A Tigáz tavaly terjesztette ki addigi hagyományos szolgáltatási területét Budapestre is, az egykori Emfesz-ügyfelek megszerzésével.

 

A szabályozás okozta a veszteséget

Cesare Cuniberto, a Tigáz elnöke szerint a vállalat tavalyi veszteségének elsődleges oka, hogy a beszerzési költség alatt értékesítik a gázt. (Az vállalat az előző évinél 5 százalékkal kevesebb, 2,26 milliárd köbméter földgázt értékesített tavaly, konszolidált vesztesége - a 2010-es 7 milliárdos nyereség után - 2,5 milliárd forint volt, nem konszolidált mérlege 7,2 milliárdos veszteséget mutat.) Az elnök szerint ez a hatályos rendelkezések eredménye, mert nem tárgyalhatták újra a hosszú távú beszerzési szerződéseket akkor, amikor megváltozott az egyetemes szolgáltatókra vonatkozó szabályozás, és kialakult a hatósági ár. A probléma megoldásán dolgoznak, a kritikus szerződések lassan kifutnak, a vállalat bízik abban, hogy jövőre a helyzet radikálisan megváltozik.