A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium közlése szerint 89 helyszínen kerül az aszfalt alá automatikus tengelysúlymérő szenzor az útdíjköteles szakaszokon a túlsúlyos járművek kiszűrésére. A rendszer mozgás közben képes megmérni a tengelyterhelést, a jármű összsúlyát, majd ezt összeveti az útdíjadatbázissal, így fény derülhet az esetleges túlsúlyra. A rendszer az üzembentartót azonosítja, és a büntetést neki címezve szabja ki - írja az MTI.
Az MKFE főtitkára szerint minden tisztességes fuvarozó, sőt minden adófizető állampolgár közös érdeke, hogy a közúti közlekedésből kiszűrjék a túlsúlyos szállítójárműveket. Ugyanakkor a fuvarozók aggasztónak tartják, hogy míg a hazai vállalkozó automatikusan megkapja a fizetési felszólítást, a külföldiek esetében hiába állapítja meg a szenzor a túlsúlyt, büntetést csak azok fizetnek, akiket kiterelnek, ellenőrző mérlegen megmérnek, és a helyszínen bírságolnak meg, vagyis a rendszer a külföldi teherautók esetében csak közúti ellenőrzéssel együtt hatásos. (Jól megy a Waberer'snek.)
Legolvasottabb
Szijjártó nekiment a „nemzetközi pénzvilágnak”, Magyar Péter azonnal visszavágott
Ennyit Putyin „békevágyáról”: orosz rakéták csapódtak be mindössze 250 kilométerre Magyarországtól
Leteszteltünk 18 szaloncukrot – mutatjuk, melyek idén a legfinomabbak
A szomszédban már készülnek a teljes összeomlásra
Már készítik elő a kormányrendeletet: így változik a pedagógusok bére
Éjszakai riadó a NATO-határon: orosz gépek emelkedtek a levegőbe, ez okozta a pánikot
Amerika és Ukrajna bekeményített: felszólították Putyint, hogy végre lépjen a béke ügyében
Nem is gondolnák az autósok, hogy ezzel félmilliárd forint maradt a zsebükben
Lesújtó hír jött: 60 ezres nyugdíjra is alig számíthat, aki így adózik