A magyar számlafizetők átlagosan öt számlát fizetnek be havonta, a legtöbb szolgáltató pedig még mindig papír alapon küldi meg a havi elszámolást a hulladékszállítás, a víz vagy éppen a távfűtés díjáról. A leginkább a mobilszolgáltatók számláit fizetik elektronikusan itt 69 százalékos az arány, de még csak az emberek ötöde használ digitális fizetési megoldást a közüzemi díjak rendezésére - derül ki a Díjnet internetes számlafizetési platform 20-69 éves korosztályra reprezentatív felméréséből.
A magyar lakosság jelentős része továbbra is papíralapon kapja meg és fizeti be a közüzemi számláit. A legtöbben a hulladékszállítás (87 százalék), a víz és csatorna (75 százalék), valamint a távfűtés díját (70 százalék) kapják így, míg a leginkább digitális szolgáltatónak a mobilcégek tekinthetők, ügyfeleik 69 százaléka már elektronikusan fogadja és fizeti mobilinternet- vagy mobiltelefon-számláját. A válaszadók átlagosan havi öt számlát fizetnek be, 55 százalékuk továbbra is papíralapon - jelentősen elmaradva ezzel a nyugat-európai trendektől.
Viszont a sárgacsekk-korszak végét jelezheti, hogy a megkérdezettek 49 százalékának fontos szempont a gyorsaság a számlák befizetésénél, 28 százalékuk pedig szívesen fizetné be a rezsijét a jelenlegitől eltérő, egyszerűbb, kényelmesebb módon. Ráadásul az emberek 25 százaléka nincs kibékülve azzal, hogy számláit különböző formában kapja meg az egyes szolgáltatóktól, és azokat így eltérő módon kell kiegyenlítenie. A számlafizetési szokásokon ugyanakkor még a kijárási korlátozások is csak részben változtattak, a válaszadók mindössze 19 százaléka váltott fizetési módot.
A szolgáltatóknak megéri ösztönözni ügyfeleik körében az elektronikus számlafizetésre történő áttérést, mert gyorsabb és költséghatékonyabb mint a hagyományos módszer, ezáltal jelentősen csökkenthetőek a számlázási és a befizetésekkel kapcsolatban felmerülő költségek. Ezen felül, statisztikák alapján, további előnye az elektronikus számlabemutatásnak és -fizetésnek, hogy érdemben nő az ügyfelek fizetési fegyelme - hangsúlyozta Schiszler János, a Díjnet Zrt. vezérigazgatója. A platformjukon jelenleg 32 számlakibocsátó díjait rendezhetik az ügyfelek.
Legolvasottabb
A szomszédban már készülnek a teljes összeomlásra
Hol az örvény vége? Becsődölt egy újabb autóipari beszállító
Lesújtó hír jött: 60 ezres nyugdíjra is alig számíthat, aki így adózik
Bezár a könyvbazár: nem lesz nyitva a Libri ettől a naptól
Kötelező herevizsgálat, háborús jövőkép: történelmi döntés a hadsereg bővítéséről
Népszerű teát hívott vissza a fogyasztóvédelem
Hiába a bankok tiltakozása, megduplázzák az ingyenes készpénzfelvételi limitet
Már nem kell vesződni a sörösdobozokkal a Penny-ben
Óriási fordulat a Liszt Ferenc reptéren: két szolgáltató csap le a taxis jogokra