A KPMG 33 000 fogyasztói értékelés alapján első alkalommal elemezte a hazai piac szereplői által nyújtott ügyfélélményt. A kutatás eredménye szerint számos iparágban, szektorban komoly szakadék van a vásárlók igényei és a cégek által nyújtott ügyfélélmény között.
Kimutatták, hogy a hazai fogyasztók ügyfélélménnyel kapcsolatos elvárásai még formálódóban vannak, nem lehet beszélni a fejlettebb fogyasztói piacokon jellemző tudatosságról, habár a fogyasztók legjobb élményei gyorsan elvárásokká alakulnak.
Kapcsolódó
A felmérés alapján a KPMG hat tényezőt - az integritást, a megoldást, a testreszabást, az idő és ráfordítást, az elvárást, az empátiát - azonosított be ügyfélélményt meghatározónak, melyek közül az első kettőnek mindenképpen teljesülnie kell.
A KPMG szerint a november végétől szilveszterig tartó fogyasztási csúcsszezonban a magyar vásárlók az első 9 hónapban szokásos havi átlagköltésük másfélszeresét költik el a kiskereskedelemben.
Számos kereskedőnél a karácsonyi bevásárlási szezon sikere vagy kudarca határozza meg az egész éves eredményt, de a mostani bevásárlások közben szerzett ügyfélélmények a jövő évi forgalmat is befolyásolhatják - tették hozzá.
Egy másik kutatás szerint a vállalatok számára kiemelt fontosságú az adatvédelem.
Legolvasottabb
„Segítünk kifizetni” – Orbán legérzékenyebb pontjára tapintott az észt elnök
Suttyomban halmozódik fel az olaj, Oroszország lehet a nagy vesztese
Váratlan fordulat a bankszámláknál, minden lakossági ügyfelet érint
Bepöccentek az oroszok, irgalmatlan pénzt követelnek Európától
Árgombtekergetés a rezsicsökkentés? Nem várt helyről kapott kemény kritikát a jelenlegi rendszer
Karácsony előtt jött a hideg zuhany, több mint száz dolgozót küldenek el
Családi megbetegedéseket is okozhatnak a házi készítésű finomságok
Bepöccentek a kisebb benzinkutak, az Alkotmánybírósághoz fordulnak
Putyin bekeményít: külföldről alig lehet majd feltárcsázni Oroszországot