Ezen a héten az Audi járműgyárának nagy részében szünetelt a termelés, a dolgozók hétfőtől „a gördülő munkaidőkeret terhére mentesültek munkavégzési kötelezettségük alól”. A vállalat korábbi közlése szerint amíg a hiányhelyzetet nem sikerül megoldani, addig a Volkswagen konszern legtöbb termelő telephelyét érinti a korlátozás. Most úgy tűnik, az akadályok elhárultak.
Malajziában június elsején vezettek be szigorú kijárási korlátozásokat, miután május végére a napi új fertőzöttek száma megközelítette a tízezer főt a 32 milliós délkelet-ázsiai országban. Bár azóta valamelyest javult a helyzet, a lezárásokat június 28-áig meghosszabbították - írta meg a G7.hu.
Kapcsolódó
Ez idő alatt, betiltottak minden, nagyobb tömeget érintő tevékenységet, és a legtöbb gyárat vagy teljesen leállították, vagy csak erősen korlátozott kapacitásokkal üzemeltetik: június elején a 15 millió ingázó dolgozó csupán tizede vette fel a munkát. Számos, külföldre termelő ipari üzem is leállt, az autógyáraktól kezdve a csipgyártók helyi üzemeiig, ahol koronavírus-gócpontok miatt áll a termelés. A malajziai félvezetőgyártók iparági szervezete szerint eddig 15-40 százalékos termeléscsökkenéssel jártak a lezárások, ami fennakadást okozott a teljes autóipari gyártási láncban.
Legolvasottabb
„Segítünk kifizetni” – Orbán legérzékenyebb pontjára tapintott az észt elnök
Bepöccentek az oroszok, irgalmatlan pénzt követelnek Európától
Váratlan fordulat a bankszámláknál, minden lakossági ügyfelet érint
Családi megbetegedéseket is okozhatnak a házi készítésű finomságok
Újabb nevekkel bővült az orosz feketelista, jönnek a következő szankciók
Itt a rozsdás valóság, siralmas a magyar buszok állapota
Eddig kell rettegve lesni a postaládát, hogy érkezik-e bírság
Meglepetés a piacon: a paneleket verik a családi házak