A cég vezetője elégedett a MÁV helyzetével, tavalyi terveik teljesültek, az adósság csökkent és a járművek is pontosabbak.
A menetidő-csökkentéssel kapcsolatban Dávid Ilona azt mondta, hogy ezt a sebesség növelésével és/vagy a megállók számának csökkentésével lehetne elérni. Jelenleg mintegy 300 kilométeres pályaszakasz lenne alkalmas a 160 kilométeres óránkénti sebesség biztosítására, de emellett kellenének olyan beruházások, mint például a biztosítóberendezés és a rádiókommunikációs hálózat kiépítése. Jelenleg is pályáznak olyan mozdonyokra, amelyek alkalmasak erre a sebességre.
Kapcsolódó
A megállók számának csökkentése már kényes kérdése, ugyanis ők nem 50 utast visznek egyszerre, mint a Volán, hanem több százat. A MÁV pedig nem tehet míg, hogy csak két nagyváros közötti forgalmat szolgál ki - olvasható a lapban.
Dávid szerint akkor tudják tartani a menetrendet az elővárosokban is, ha vonalak átesnek a teljes körű felújításon. Egyszeri beavatkozással nem tudnak csodát tenni, csak a zavarelhárítás idejét tudják csökkenteni.
Az emeletes elővárosi vonatokkal kapcsolatban azt mondta, hogy már meghirdették a pályázatot a hatszáz személyes új motorvonatok beszerzése érdekében, szerencsés esetben 2018-ban forgalomba állhat az első kocsi.
Ki végzi el a munkát?
A vezérigazgató szerint a tömeges nyugdíjbavonulás és az utánpótlás-problémák megoldását az oktatási programokban való részvétel jelenti. Az utcáról nehéz felvenni embereket, és kellő műszaki alapismeret hiányában az átképzés is problémás. Ezért a fiatalokat célozzák meg. A bértárgyalások jól állnak, a közös javaslat szerint az idén átlagosan tizenhárom, jövőre tizenkét, 2019-ben legalább öt százalékkal növekedhet a nem vezető beosztású munkakörben dolgozó, mintegy harminchatezer vasutas bére.
Gazdasági hírek azonnal, egy érintéssel
Töltse le az Economx app-ot, hogy mindig időben értesülhessen a gazdasági és pénzügyi világ eseményeiről!
Kérjen értesítést a legfontosabb hírekről!
Legolvasottabb

Korlátozták a tej szó használatát a boltokban: vásároljon körültekintően!

Borravalót kér már a láncfűrész-kereskedő is: nem káprázik a szeme

Nyűgöt jelentenek a visszaváltós vizes palackok, kár költeni rájuk

Zelenszkij mindent cáfol: azt mondja, már be is vetették az ukrán csodafegyvert

Öldöklő harc indul az egyre szűkösebben mért állami férőhelyekért

Kár kerülgetni egy olyan súlyos problémát, ami minden második magyart érint

Fiatalkorú drogdílerekre csaptak le Magyarországon

Ezzel sok nyugdíjas szembesül: minden területen kapkodnak utánuk

Már százezer ember néz farkasszemet Vuciccsal
