A 3-as metróvonal északi - a Lehel tér és Újpest-központ közötti, összesen hat állomásból álló - szakaszának felújítása az ütemterv szerint halad - tudta meg a BKV Zrt.-től a napilap. (A korábbi bejelentés szerint a munka határideje 2018. december 31.) A fővárosi közlekedési társaság beszámolója szerint építészetileg teljeskörűen megújulnak az állomások, az utasforgalmi terek esetében már jól láthatók. Az akadálymentesítést szolgáló felvonók beépítésének előkészítése jegyében épülnek a felvonóaknák, és folyamatos a peronokhoz vezető lépcsők vasbeton szerkezetének készítése is.
A mozgólépcsők lejtaknáit korszerűsítik, illetve az utasforgalmi terek esetében helyenként már a burkolási munkálatok is elkezdődtek. Hamarosan kezdetét veszi a távközlési és informatikai rendszer kiépítése, valamint folyamatban van a gépészeti és áramellátó rendszer korszerűsítése is.
Az északi szakasz állomásainak felújításával párhuzamosan az alagútrendszer is megújul, jelenleg szigetelésjavítási és vízelvezetés-kiépítési munkálatok zajlanak. A jobb vágány már teljes egészében elkészült, jelenleg a bal vágány bontását végzik.
Az északi szakasz hat állomásának felújítására vonatkozó szerződés értéke 24,1 milliárd forint (ezt a a Strabag Építőipari Zrt. nyerte el), az alagúti munkákra vonatkozó értéke 47,8 milliárd forint (ezt pedig Swietelsky Vasúttechnikai Kft.). A Kőér utcai járműtelepet is fejleszteni fogják. A BKV tájékoztatása szerint 2019-ben kibővítik a a járműjavító csarnokot, a járműtelepi vágányokat részlegesen felújítják, valamint az áramellátást korszerűsítik. A társaság azokat a korábbi sajtóhíreket is megerősítette, hogy a 3-as metróvonal infrastruktúrájának felújításával összefüggésben kiírt közbeszerzési eljárások még nem zárultak le.
Fotó forrása: www.m3felujitas.hu
Legolvasottabb
Megint a románok tettek keresztbe: füstbe ment az MVM Csoport biznisze
Visszanyalt a fagyi: újabb devizahiteles nyert pert, megkopasztja a bankot a győztes ügyfél
Történelmi döntés: vényírási jogosultságot kapnak a gyógyszerészek, már régóta vártak erre
Orbán Viktor a brüsszeli csúcs után: Vétójog nélkül nincs értelme, hogy az unióban legyünk
Újraírták a magyar rákstatisztikát, de még mindig szörnyen rosszak az adatok
Látványos fotók: így áll most az M1-es autópálya újjáépítése
Napirendre került: tarthatatlan a 28 500 forintos minimálnyugdíj, ennyiből nem lehet megélni
Személyi következménye lett a kitudódott vezetői fizetéseknek a HUN-REN-nél
Anyáznak, amihez jó képet kell vágni: a teljes futárszektor súlyos válságban van