A Waberer’s a jogszabályi kötelezettségeinek megfelelően április 22-én tette közzé az új uniós fenntarthatósággal kapcsolatos vállalati jelentéstételről szóló első CSRD-irányelvnek megfelelő jelentését, emellett az ellátási láncok fenntarthatósági szempontú átvilágítására fókuszáló ESG törvény szerinti beszámolóját is elkészítette.
A jelentéseket a Waberer’s július 3-án kerekasztal-beszélgetésen mutatta be. Tóth-Patai Krisztina, a Waberer’s ESG és CSR igazgatója arról beszélt, hogy „az esemény szervezésével az volt a szándékunk, hogy megosszuk a tapasztalatainkat a partnereinkkel, illetve a sajtó segítségével a szélesebb szakmai közösséggel. Úgy gondoljuk, hogy egy olyan új és összetett területen, mint az ESG, különösen nagy jelentősége van a tudásmegosztásnak és a párbeszédnek. Célunk, hogy a logisztikai szektoron belül úttörőként segítsünk más vállalatokat az eligazodásban és közösen keressünk megoldásokra az ESG megfelelés kihívásaira”.
2024-ben és 2025-ben a Waberer’s számos jelentős lépést tett, amely hozzájárul fenntarthatósági céljai eléréshez. A PSP (Petrolsped) Csoport megvásárlása erősítette jelenlétét a vasúti és intermodális logisztikában.
Bővítette alternatív hajtásláncú járműflottáját, amely mára elektromos járműveket és LNG üzemű vontatókat is tartalmaz, illetve egyes nemzetközi viszonylatokon közlekedő járműveinél aktívan használja a HVO 100 bioüzemanyagot. A Waberer’s flottájának átlagéletkora mindössze két és fél év.
Az energiahatékonyság jegyében napelemparkokat telepített ecseri és budapesti telephelyein, valamint BREEAM minősítést szerzett új logisztikai központjára. A 2024-ben elkészült ecseri raktár 47 ezer m2-en biztosít fenntartható működést hőszivattyúval, okos LED rendszerekkel és 500 kVA-s napelemparkkal.
A hulladékcsökkentés is kiemelt jelentőséggel bír: a hulladékgazdálkodási program bevezetésének eredményeként a telephelyeken keletkező hulladék több mint 90 százaléka újrahasznosításra került.
Mindeközben a női vezetők aránya már megközelíti a 20 százalékot, amit olyan kezdeményezések is támogatnak, mint a „Az Év Női Logisztikusa” díj, mely iparágon belül próbálja előmozdítani a hölgy szakemberek arányát.
A munka nem áll meg, idén kiemelt feladatunk az ESG-stratégia felülvizsgálata a csoporthoz csatlakozó új vállalatok bevonásával, valamint a Scope 3 kategóriába tartozó, befektetésekhez kapcsolódó üvegházhatású gázok kibocsátásának számítása – különösen a biztosítói szegmens esetében, ahol a portfólió karbonlábnyoma kiemelt fenntarthatósági tényező
– mondta Tóth-Patai Krisztina.
Deme Ágnes, a KPMG ESG és fenntarthatósági tanácsadás menedzsere elmondta, hogy turbulens időszakon vagyunk túl, mivel megjöttek a szabályozások az uniós, illetve a nemzetközi színtéren, ez sok mindenkit érintett, majd az első jelentők beadták a jelentésüket. Ezt követően pedig elkezdődött egy szabályozói bizonytalanság, hogy újra kellene gondolni mindazoknak a körét, akiknek jelentést kellene készíteni, illetve magának a jelentésnek a tartalmát.
A KPMG-nek van egy felmérése, amelyet két évente szoktak elkészíteni, ahol 58 országban a száz legnagyobb nemzeti vállalatot és a fenntarthatósági jelentésüket szokták értékelni, ráadásul már korábban is 70-80 százalék készített ilyet, amikor nem volt még kötelező.
Nagyon eltérő jelenleg a dinamika, de látják a lassulást a globális színtéren. Viszont azt fontos látni, hogy hiába van változás, a klímaváltozás velünk marad, ennek a kockázatait muszáj felmérni.
A CSRD-ről elmondta, hogy az uniós színtéren ez határozza meg a fenntarthatósági jelentések kötelező közzétételét. Jelenleg folyamatosan zajlik a felülvizsgálata a szabályozásnak, könnyítenének a 10 sztenderden is, hogy maga az adminisztratív teendő egy kicsit gyakorlatiasabbá váljon.
Véleménye szerint maga a fenntarthatóság, az ESG nem arról szól, hogy kipipáljunk egy rubrikát és beadjuk a beszámolókat, amiket kirakunk a honlapunkra. Hanem arról, hogy mindez egy stratégiába épüljön. Hogy ismerjük, mik a kockázatok és a lehetőségek, és ezáltal tudjuk a jövőben fejleszteni magunkat.
Vig Viktor, a Coca-Cola HBC Magyarország projektvezetője arról beszélt, hogy a vállalatcsoportnál a zöld flotta a saját járműveknek a 47 százalékát teszi ki. Ezzel körülbelül 42 százalékos CO2-kibocsátás-csökkentést sikerült elérni, amely 2024-ben 42 ezer tonnát jelentett.
Elmondta, már több mint két éve működnek együtt szállítmányozási oldalról zöld megoldásokkal a Waberer's-szel. Két elektromos járművet használnak, illetve három gázmeghajtásút.
Ezzel kapcsolatban olyan tapasztalatokat osztott meg, hogy egy dízel meghajtású járműhöz képest sem volt olyan meghibásodás, ami problémát jelentett volna és a diszpécsereknek sem jelent extra feladatot.
Kiemelte, nagyon lényeges az előkészítés, ami az ő esetükben egy évig tartott. A megfelelő jármű a megfelelő teszteléssel a megfelelő helyen kell, hogy mozogjon.
Kövesse az Economx.hu-t!
Értesüljön időben a legfontosabb gazdasági és pénzügyi hírekről! Kövessen minket Facebookon, Instagramon vagy iratkozzon fel Google News és YouTube-csatornánkra!
Legolvasottabb
Nekimentek az oroszok a belga banknak, bekövetkezhet a legrosszabb
Ipari sokk Magyarországon: már a kormányváltás is szóba került a friss adatok után
Egyre többen nem kérnek a céges karácsonyi bulikból
Sokk Európában: biztonsági kockázatnak minősítette Dánia az Egyesült Államokat
Riasztották a járványügyet: visszatért a rettegett kórság a középkorból a magyarlakta városba
Berágtak a németek, bekérették az orosz nagykövetet
Már jelszó sem kell, hogy ellopják a fiókunkat
Kocsmai stílus a parlamentben, repült a vizespalack is
Hahó, facebookosok: jön a Meta adatgyűjtését tiltó gomb, nincs több hirdetéscunami