Átlagosan kétmillió forint lehetne az alapja annak a kártérítésnek, amely a Volkswagen dízelbotrányában érintett hazai autótulajdonosoknak járna - idézi a Világgazdaság a károsultak érdek-képviseletére alakuló pertársaság számítását. Eddig több mint 300-an vették fel a kapcsolatot a pertársasággal.
Surányi Péter, a több ügyvéd által létrehozott pertársaság kommunikációját segítő szakújságíró kábításnak tartja a Volkswagen által felkínált szoftverfrissítéses javítási megoldást. Szerinte erről a német környezetvédelmi minisztérium és a legmagasabb közlekedési szerv is kimondta, hogy semmiféle javulást nem eredményez. Angliában 42 ezer szoftverfrissítés történt, az ügyfelek fele tapasztalt utólag üzemkárosodást az autójánál.
Kapcsolódó
A Volkswagen csoport magyarországi importőre, a Porsche Hungaria Kft. (PoHu) viszont azt közölte a napilappal, hogy az EA 189 kódú dízelmotorok javítására vonatkozó konkrét műszaki intézkedéseket a német Szövetségi Közlekedési Hatóság jóváhagyta és a magyar közlekedési hatóság is támogatja.
A PoHu szerint beavatkozás nem vezet a motorteljesítmény, az üzemanyag-felhasználás, a szén-dioxid-kibocsátás vagy a forgatónyomaték romlásához.A még hezitálóknak javasolják a szoftverfrissítés mielőbbi elvégeztetését, ugyanis nem zárható ki, hogy ennek hiányában a hatóságok a későbbiekben korlátozhatják a gépjármű használatát.
Legolvasottabb
Váratlan bejelentést tettek a meteorológusok a fehér karácsonyról
Óriási zuhanás a kutakon, ekkor érdemes tankolni
Vége van: döntést hozott az Európai Unió az orosz energiáról
Földönkívüli űrhajó közelít? A Nap felé mutató csóva felkavarta a csillagászokat
Karácsony előtt jött a hideg zuhany, több mint száz dolgozót küldenek el
Hamarosan benyújtják a számlát: mindannyian fizetni fogunk
Összeomlott az egyik futárszolgálat a karácsonyi rohamban, forrnak az indulatok
Érdekes fordulatok jöhetnek a nyugdíjaknál: erről jobb, ha mindenki tud
Bejelentést tett a minisztérium: elmarad az autópálya megnyitása