November vége és február eleje között megfigyelhető egy javuló tendencia, azt azonban korai lenne kijelenteni, hogy már stabilan tudnák tartani a menetidőket a vonalon - írja a szegeder.hu.

Az adatokat a tramtraintracker nevű, a projekttől független oldalról vették, ahová azok a MÁV-EMIG rendszerből kerülnek fel, néhány nap késéssel. Ezen az oldalon bárki böngészheti, hogy egy adott napon egy adott irányba átlagosan mennyi késése volt a járatoknak, de akár járatokra bontva is megnézhetjük ezt.

Jól látható itt, hogy az indulás napjaiban voltak komolyabb késések, majd december elejével beállt a vonal átlag 3–5 perces késésekre, amelyeket minden bizonnyal továbbra is forgalmi nehézségek okoznak.

Volt néhány kiugró nap, amikor események is történtek, a legdurvább január 27-e, amely napon a Hódmezővásárhelyről Szegedre tartó vasútvillamosok átlagosan 30,33 percet késtek.

A késési negatív rekord január 23-án született, ezen a napon a Szegedről indult járatok átlagosan mindössze 0,29 század percet késtek. Talán a sors iróniája, hogy másnap, hétfőn már pótlóbuszok és -villamosok segítették az eljutást a két végállomás között, ~10 perc körülre növelve az átlagos késést. Kedden pedig az került bejelentésre, hogy ritkítják a vonalat, annyi baleset történt az elmúlt időszakban.

December vége és január közepe között szinte minden napra jutott valamilyen meghibásodás: ezen napokon nem volt ritka az átlag 8–10 perces késés sem.

A tram-train várhatóan április közepéig lesz ingyenes, utána már fizetni kell a szolgálgatásért, de a tervek szerint addigra minden hibát kiküszöbölnek, és jóval sűrűbb is lesz a járatkövetés.