Még a Forma−1-es futam előtt sikerült átadni a beruházást, így tegnap délutántól a korábbi 2x2 sáv helyett már 2x3 sávon közlekedhettek az autósok az M0 autóút M7−M6 autópályák közötti 6,6 kilométeres szakaszán. A 2012. június közepén indult korszerűsítést és bővítést a Colas-csoport végezte el, a munkálatok összesen közel nettó 14 milliárd forintba kerültek.

A körgyűrű déli szektorának bővítése folytatódik, mégpedig az M6 autópálya és az 51-es út, illetve az 51-es út és az M5-ös autópálya közötti szakaszokon, uniós támogatásból és társfinanszírozásból elvégzendő beruházásokkal, amelyek jövő nyárra készülhetnek el. Az M6-os és az 51-es közötti szakaszt a most átadotthoz hasonlóan 2x3 plusz leállósáv szélességűre bővítik, vagyis a jelenlegi 2x2 sávhoz további négyet építenek. Ez az áfa nélkül 34,9 milliárd forintba kerülő projekt magában foglal két Duna-hidat is, a hárosi, illetve a soroksári ág fölött. A munkákat a Közgép Zrt., a Strabag-MML Kft., a Magyar Aszfalt Kft. és Colas Hungária Kft. konzorciuma végzi majd.

Az 51-es és az M5-ös között az Euroaszfalt Kft., a Mahíd 2000 Zrt. a W-MIX Kft. és Lavinamix Kft. konzorciuma új nyomvonalon épít 2x3 sávos autópályát, 6,3 kilométer hosszan, nettó 9,7 milliárd forint értékben. Ez utóbbival a közlekedők 10-12 kilométeres kerülőt spórolhatnak majd meg.

Az M0 nyugati szektorának várható megépítése viszont egyelőre a távoli jövőbe vész, ennek kapcsán továbbra is az egy évvel ezelőtt született kormányhatározat az irányadó. A gyorsforgalmi- és a főúthálózat hosszú távú fejlesztési programjáról és nagytávú tervéről címet viselő dokumentumból kiderül, hogy a körgyűrű bezárását jelentő, az M10−M1 gyorsforgalmi utak közötti, 2x2 sávosra tervezett, 18,2 kilométer hosszúságú szakaszt csak 2017−2020 között tervezik felépíteni.