A Magyar Energia Hivatal a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium (NFM) felkérésére 2013. január 15-étől üzemelteti a rezsicsökkentés zöld számot. Az első két hétben a szakértők több mint 1400 megkeresésre válaszoltak. Az érdeklődők többsége a villamos energia- és gázfogyasztáshoz kapcsolódó kérdést tett fel, a távhőszolgáltatással összefüggésben jelentősen kevesebb hívás érkezett - közölte az NFM.
A zöld szám célja a lakosság tájékoztatása, a témát érintő általános kérdések megválaszolása. A számlákkal kapcsolatos konkrét panaszokkal a szolgáltatók és a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság foglalkoznak.
A telefonálók jelentős része a rezsidíjak csökkentésének számításával, annak a számlákon történő megjelenésével kapcsolatban kérdezett. Az alaposabb áttekintést igénylő felvetéseket a telefonos ügyintézők írásban rögzítik, és három napon belül megválaszolják. Erre a megoldásra azonban alig több mint 50 esetben volt szükség. A leggyakrabban felmerülő kérdésekre összeállított válaszok a Magyar Energia Hivatal honlapján is olvashatók.
Legolvasottabb
Mit szólt ehhez a Karmelita? Egy óra alatt beszakadt a forint, és kiderült valami az „amerikai védőpajzsról”
Nyakunkon a kór, amitől mindenki félt, már a magyarok közt is elszabadult az új influenza
Egyre többen nem kérnek a céges karácsonyi bulikból
Gyanús lett a sok nyugtamegszakítás, máris ott termett a NAV
Áramra várnak a CAF-villamosok
Jön a következő Gondosóra-kör
Nekimentek az oroszok a belga banknak, bekövetkezhet a legrosszabb
Magyar Péter: Igen, itt állok előttetek volt fideszesként
Sokk Európában: biztonsági kockázatnak minősítette Dánia az Egyesült Államokat