Vadász László elmondta: a 2011-es 18 ezer után tavaly 30 ezernél néhány százzal több utasuk volt, 90 százalékuk üzleti utas, akik nagy része az Audi itteni és németországi telephelye közötti forgalom révén használta a Győrhöz közeli létesítményt. Az autógyár a tavalyi év elején heti kilenc oda- és visszarepülés helyett már 14 retúrjáratot üzemeltet a két gyár között, többnyire üres helyek nélkül.
Összesen hatezer fel- vagy leszállást szolgált ki a reptér tavaly, ugyanakkor jelentősen visszaesett az ad hoc teheráru-szállítás, ami korábban is hektikus volt, az európai autóipar aktuális állapotnak függvényében - mondta az ügyvezető. A csökkenés okaként Vadász László azt említette, hogy az ágazat több beszállítója a korábbinál kevesebb alkalommal indított innen árut.
Megjegyezte: nem csupán a régióban működő társaságok szállítanak Pérről vagy Pérre árut, mivel egy kisebb reptér sokkal gyorsabban, rugalmasabban tudja teljesíteni az igényeket, mint egy nagyobb, forgalmasabb légikikötő.
Az ügyvezető tájékoztatása szerint a két esemény nagyjából kiegyenlíti egymás hatását, így a reptér nullszaldó körüli eredménnyel zárta a 2012-es évet.
Legolvasottabb
„Segítünk kifizetni” – Orbán legérzékenyebb pontjára tapintott az észt elnök
Suttyomban halmozódik fel az olaj, Oroszország lehet a nagy vesztese
Váratlan fordulat a bankszámláknál, minden lakossági ügyfelet érint
Bepöccentek az oroszok, irgalmatlan pénzt követelnek Európától
Karácsony előtt jött a hideg zuhany, több mint száz dolgozót küldenek el
Putyin bekeményít: külföldről alig lehet majd feltárcsázni Oroszországot
Árgombtekergetés a rezsicsökkentés? Nem várt helyről kapott kemény kritikát a jelenlegi rendszer
Családi megbetegedéseket is okozhatnak a házi készítésű finomságok
Bepöccentek a kisebb benzinkutak, az Alkotmánybírósághoz fordulnak