Az elmúlt időszakban több változás is érintette a közterületi reklámpiacot (többek között az óriásplakátokat, a megállóban látható citylightokat). A szabályozás ismertebb változása, a kormány által kezdeményezett, a politikai kampányokat korlátozó intézkedéscsomagja, melynek része, hogy a költségvetésből támogatott szervezetek nem hirdethetnek listaár alatt.
Rögzítették azt is, hogy a plakátkihelyezésről szóló szerződéseket a feleknek haladéktalanul el kell küldeniük az érintett hatóságnak, amely azt honlapján közzéteszi. Ha a szerződésátadás nem teljesül, akkor a hatóság két napon belül eltávolítja a plakátokat. A jogellenesen elhelyezett plakátokért 150 ezer forintos bírság szabható ki.
Emellett van egy másik szál is, amely a területkép-védelmi jogszabályokba került be. Ez pedig meghatározza, hogy csak önkormányzati engedéllyel helyezhetőek ki közterületre új reklámfelületek, míg négy év múlva már csak azok a felületek maradhatnak, amelyek 12 négyzetméter helyett csak 9 négyzetméteresek, ragasztani a plakátot nem lehet, csak közművelődési célú hirdetőoszlopra. A piacot jelentősebb mértékben utóbbi érinti, ebben segít kiigazodni az MRSZ: a szervezet elkészítette útmutatóját, ajánlását a hirdetőknek, mely a honlapjáról érhető el.
Legolvasottabb
Még két orvos sincs, aki állná a sarat a Szent Imre Kórház sürgősségi osztályán
Egyre többen nem kérnek a céges karácsonyi bulikból
Gyanús lett a sok nyugtamegszakítás, máris ott termett a NAV
Nekimentek az oroszok a belga banknak, bekövetkezhet a legrosszabb
Sokk Európában: biztonsági kockázatnak minősítette Dánia az Egyesült Államokat
Trump szerint mocskos és kegyetlen az EU – kiderült, mi áll a háttérben
Itthon támadják, Ausztráliában viszont épp átveszik Nagy Mártonék ötletét
Ipari sokk Magyarországon: már a kormányváltás is szóba került a friss adatok után
Ezt teszik most a legtöbben a nyugdíjukkal