A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) pályázaton keresi azt a céget, amely a hatóság megbízásából mérheti a rádióadók hallgatottságát. A kiírási feltételnek, miszerint a jelentkezőknek az elmúlt három évben összesen 180 millió forint bevételt kellett elérniük ilyen munkából, csak két cég felelt meg. Mindkettő közel áll a kormányhoz - derül ki a Magyar Nemzet cikkéből.
Az egyik, a TNS-Mediameter Andy Vajna filmügyi kormánybiztos rádiójától kap rendszeres megrendeléseket a hallgatottság felmérésére, a másik, az Inspira és titkos partnere a Radio Sales House-nak (RSH) végez ilyen munkákat. Az utóbbi cég Tombor András és Krskó Tibor érdekeltsége, Tombor Habony Árpád miniszterelnöki tanácsadó barátja, Krskó Rogán Antal miniszter szomszédja, Csetényi Csaba üzlettársa. Az Inspiráról és a RSH-ról itt olvashat bővebben.
Az NMHH 200-250 millió forintot szán a felmérésekre, amit üzleti körökben jó pénznek tartanak. A két kormányközeli jelentkező tehát azért küzd, hogy a megbízás elnyerésével megszerezze ezt az összeget. Vezetőik szerint nem fogják manipulálni a méréseiket, pedig nagy a kísértés. Évente 8-9 milliárd forint hirdetési bevétel sorsa múlik, azon, hogy egy-egy rádiónak mekkora hallgatottságot mérnek - minél többet, annál többet kérhet a reklámidőért - derül ki az írásból.
Legolvasottabb
Történelmi döntés: vényírási jogosultságot kapnak a gyógyszerészek, már régóta vártak erre
Milliókat buktak azok, akik nem így vették meg a lakásukat
Megint a románok tettek keresztbe: füstbe ment az MVM Csoport biznisze
Napirendre került: tarthatatlan a 28 500 forintos minimálnyugdíj, ennyiből nem lehet megélni
Visszanyalt a fagyi: újabb devizahiteles nyert pert, megkopasztja a bankot a győztes ügyfél
Megvan a NASA legújabb vezetője, el sem hiszi, honnan jött
Személyi következménye lett a kitudódott vezetői fizetéseknek a HUN-REN-nél
Nyakunkon a kór, amitől mindenki félt, már a magyarok közt is elszabadult az új influenza
Orbán Viktor a brüsszeli csúcs után: Vétójog nélkül nincs értelme, hogy az unióban legyünk