E hónapban lejár a 4-es metró ideiglenes használatbavételi engedélye, a metróvonal pedig várhatóan megkapja a végleges hatósági engedélyt. Ezt követően a BKV a tervek szerint leveszi a metróvezetőket a szerelvényekről, automata kocsik közlekednek majd.
Az Index információi szerint a vezetők nem rögtön tűnnek el a szerelvényekről. Lesz egy köztes állapot, amikor a vonatvezető ott áll majd az utasok között a kocsi elejében, akár beszélgetni is lehet vele. Aki nézelődni szeretne, nézheti az alagutat az ablakból, a vezetőfülkét ugyanis elbontják. Egy műanyag lappal letakart pult marad csak az egyik sarokban, vészhelyzet esetére, ha valamiért egyszer mégis kézzel kell vezetni majd a metrót.
A BKV legnagyobb szervezete már tavaly év végén jelezte, hogy aggódik a hatvan munka nélkül maradó metróvezetőért. A BKV szerint a munkavállalók többségét tovább tudják majd foglalkoztatni.
A világon összesen 41 metróvonalon, köztük London, Párizs, Barcelona, Szingapúr, Szöul vagy Tokió egyes vonalain közlekednek automata metrószerelvények. Európában összesen 15 metróvonal, köztük Koppenhága, Barcelona, Torino, Párizs, több francia nagyváros, Nürnberg és Lausanne egyes vonalai üzemelnek teljesen automatikusan. Kontinensünkön Budapest lesz majd a 12. város, ahol vezető nélküli szerelvények szállítják az utasokat - írta a portál.
Legolvasottabb
Kormányinfó: itt vannak az év utolsó bejelentései
Orbán barátja határidőt szabott: pár hete maradt a Mol-nak a szerb olajtársaság megmentésére
Lázár János: Elfogadhatatlan, hogy egy főúttal átszelt kisvárosban lakó kárán akarjon spórolni egy kamionos
Kockázat vagy kényszer? Újraindítják a világ legnagyobb atomerőművét
Ez vár a nyugdíjasokra jövőre
Megszólalt Lázár János a fuvarozók tüntetése után, jöhetnek a tárgyalások
Remeghetünk 2026 miatt? A kétszámjegyű drágulás éve rúghatja ránk az ajtót jövőre
Csendben lekapcsolnak: mobilok ezrei válnak használhatatlanná
Bejött a filléres adventi mulatság, több tízezren lakhatnak jól karácsonykor