2022-es pénzügyi eredmények az IKEA Magyarország annak ellenére, hogy a 2022-es pénzügyi év kihívásokkal teli volt, az előző évhez képest közel 20 százalékos növekedést ért el a kiskereskedelmi forgalmat illetően.

Az áruházak 8 millió látogatót köszöntöttek, az IKEA.hu weboldal 12,7 millió egyedi látogatót regisztrált, 66 százalékukat mobileszközről. Az IKEA Family klub is tovább növekedett, a pénzügyi év végére több mint 1,2 millió tagot számlált.

A pénzügyi év alatt az IKEA átlagosan 98 konyhát és 99 kanapét adott el naponta. A legnagyobb számban eladott termék az ikonikus FRAKTA táska volt, melyet a fehér OFTAST tányér követett a sorban.

Minden ötödik vásárló online rendelt

Magyarországon közel 20 százalékos növekedésről számoltak be, míg az online értékesítés terén 34 százalékos emelkedésről – megközelítőleg minden ötödik vásárló az online rendelést választotta. Az előző évhez képest 1 millióval több látogatójuk volt.

Az IKEA Tervezőstúdió nyitását tervezi Debrecenben 2023 első félévében.

Az első negyedévben egy új vásárlási folyamatot vezetnek be, ami a Szkenneld és Vedd nevet kapta. A vásárlók az IKEA alkalmazás segítségével a vásárlás közben beszkennelhetik a bevásárlókocsiba kerülő termékeket, majd kifizethetik azokat. Ezzel a lehetőséggel elkerülhetik a kasszák előtti sorban állást.

Egy új, megosztott bevásárlólista bevezetésére is készül az IKEA, amely kívánságlistaként is funkcionálhat. Példaképpen, ha egy pár életében mérföldkő közeledik, együtt összeállíthatják kívánságlistájukat, majd megoszthatják rokonaikkal és barátaikkal, akik ennek segítségével a kívánt termékekkel tudják megajándékozni őket.