Az ukrán kapitány megszegte az előzés és kötelező gondosság szabályait, nem rádiózott, valamint nem adott kürt- és fényjelzést, így a Hableány kapitánya nem tudta, mi fog történni, pedig csak az ő hozzájárulásával kezdhette volna meg a Viking kapitánya az előzést - idézi az MTI a szakértőt.
Ha szigorítanák a szabályokat, a hasonló balesetek akkor sem lennének megelőzhetők, mert emberi mulasztás történt, ha betartják a szabályokat, akkor a baleset nem következik be. Nem tudni, hogy miért nem állt meg az ütközés után a - jelenleg Magyarország felé tartó - Viking, pedig erre minden műszaki feltétel megvolt - tette hozzá.
Az kizárható, hogy nem látta a Hableányt. Majd azt mondta, esetleg a kis hajó vezetője is leadhatott volna kürtjelzést, amire felfigyelhetett volna a Viking, de ez számára nem volt kötelező.
Gazdasági hírek azonnal, egy érintéssel
Töltse le az Economx app-ot, hogy mindig időben értesülhessen a gazdasági és pénzügyi világ eseményeiről!
Kérjen értesítést a legfontosabb hírekről!
Legolvasottabb

Újabb szigor jön az egészségügyben

Kamatugrás: közel 8 százalékra vált az egyik legnépszerűbb állampapír

Drasztikusan csökkentek a keresetek – így nyomták le a futárbéreket

Kelet-európai bíborost bízott meg utolsó kívánságának teljesítésével Ferenc pápa
Kína felé fordul a japán óriás, váratlan bejelentést tett a Nissan

Ausztriának befellegzik, jön a recesszió

Ez a nyelv egyre fontosabb a munkaerőpiacon

Besokalltak a vasutasok: magát Lázárt kérik, hogy védje meg őket az utasoktól

Újabb európai országot támadnak az oroszok
