Az ukrán kapitány megszegte az előzés és kötelező gondosság szabályait, nem rádiózott, valamint nem adott kürt- és fényjelzést, így a Hableány kapitánya nem tudta, mi fog történni, pedig csak az ő hozzájárulásával kezdhette volna meg a Viking kapitánya az előzést - idézi az MTI a szakértőt.
Ha szigorítanák a szabályokat, a hasonló balesetek akkor sem lennének megelőzhetők, mert emberi mulasztás történt, ha betartják a szabályokat, akkor a baleset nem következik be. Nem tudni, hogy miért nem állt meg az ütközés után a - jelenleg Magyarország felé tartó - Viking, pedig erre minden műszaki feltétel megvolt - tette hozzá.
Az kizárható, hogy nem látta a Hableányt. Majd azt mondta, esetleg a kis hajó vezetője is leadhatott volna kürtjelzést, amire felfigyelhetett volna a Viking, de ez számára nem volt kötelező.
Gazdasági hírek azonnal, egy érintéssel
Töltse le az Economx app-ot, hogy mindig időben értesülhessen a gazdasági és pénzügyi világ eseményeiről!
Kérjen értesítést a legfontosabb hírekről!
Legolvasottabb

Elítéltek Schobert Norbertet, csak most jönnek a százmilliós kártérítési perek

Indul az összeírás, bármikor kopogtathatnak

Legyen résen, kiterjeszti csápjait az adóhivatal

Annyira kínos lett Elon Musk, hogy minden Teslát eladott az építőipari óriás
Leó pápa olyat tett, amire még Ferenc pápa sem volt képes

Lemondott az amerikai nagykövet, mert nem bírta nézni, hogy Trump az oroszokat támogatja

Elfogyott Németország ereje, ténylegesen leszámolnak a merkeli örökséggel

Egy felfedezésre váró európai csoda: ilyen a helyi Kalifornia

Ennyi volt: kivonul Magyarországról a légitársaság
