A helyzetre rálátó forrásunk szerint a hajórádió 10-es vagy 16-os csatornáján érkező jelzést vették volna a vízirendőrség mintegy 6,5 kilométerre lévő Kopaszi-gáti központjában, ahonnan a 60-70 kilométer per órás sebességre is képes hajójukkal 5-7 perc alatt a helyszínre értek volna. Tekintve ugyanakkor, hogy a Hableány nagyon gyorsan elsüllyedt, kérdéses, hogy ez kevesebb áldozatot jelentett-e volna.
A baleset bekövetkeztében közrejátszott az is, hogy a Margit hídnál a pillérek között nagyon szűk helyen kell áthaladniuk a hajóknak, ráadásul most, az áradás miatt a szokásosnál is nagyobb volt a sodrás.
Kapcsolódó
A Hableány itt próbált besorolni a Viking Sigyn nevű luxushajó elé, amely - bár sokkal nagyobb - két erős motor hajtja, így egységnyi súlyra vetítve is nagyobb tolóerőt képes kifejteni. Ráadásul a pillérek közötti erős sodrásban, ahogy a Hableány a kormánylapátjával próbált meg manőverezni, az ő tolóereje is csökkenhetett - mondta forrásunk.
Legolvasottabb
Történelmi döntés: vényírási jogosultságot kapnak a gyógyszerészek, már régóta vártak erre
Nekimentek az ukránok az orosz "árnyékflottának"
Megint a románok tettek keresztbe: füstbe ment az MVM Csoport biznisze
Visszanyalt a fagyi: újabb devizahiteles nyert pert, megkopasztja a bankot a győztes ügyfél
Milliókat buktak azok, akik nem így vették meg a lakásukat
Durva számokat közölt a Wolt – akadt, aki félszáz pizzát és spagettit rendelt
Itt az újabb balatoni jégpálya
Személyi következménye lett a kitudódott vezetői fizetéseknek a HUN-REN-nél
Orbán Viktor a brüsszeli csúcs után: Vétójog nélkül nincs értelme, hogy az unióban legyünk