A helyzetre rálátó forrásunk szerint a hajórádió 10-es vagy 16-os csatornáján érkező jelzést vették volna a vízirendőrség mintegy 6,5 kilométerre lévő Kopaszi-gáti központjában, ahonnan a 60-70 kilométer per órás sebességre is képes hajójukkal 5-7 perc alatt a helyszínre értek volna. Tekintve ugyanakkor, hogy a Hableány nagyon gyorsan elsüllyedt, kérdéses, hogy ez kevesebb áldozatot jelentett-e volna.
A baleset bekövetkeztében közrejátszott az is, hogy a Margit hídnál a pillérek között nagyon szűk helyen kell áthaladniuk a hajóknak, ráadásul most, az áradás miatt a szokásosnál is nagyobb volt a sodrás.
Kapcsolódó
A Hableány itt próbált besorolni a Viking Sigyn nevű luxushajó elé, amely - bár sokkal nagyobb - két erős motor hajtja, így egységnyi súlyra vetítve is nagyobb tolóerőt képes kifejteni. Ráadásul a pillérek közötti erős sodrásban, ahogy a Hableány a kormánylapátjával próbált meg manőverezni, az ő tolóereje is csökkenhetett - mondta forrásunk.
Gazdasági hírek azonnal, egy érintéssel
Töltse le az Economx app-ot, hogy mindig időben értesülhessen a gazdasági és pénzügyi világ eseményeiről!
Kérjen értesítést a legfontosabb hírekről!
Legolvasottabb

Ismét kísért az egészségügy ősellensége: friss számok érkeztek

Utasok tízezreit érinti a menetrendváltozás májustól

Fordulat a kereskedelmi háborúban: Kína csendesen visszalépett

Egy újabb magyar miniszter szólalt meg az uniós tagságunkról, minden megváltozhat

Rossz hír a magyar autósoknak: jöhet a gyakoribb műszaki vizsga

Pusztító olajszennyezés sújtja a horvát tengerpartot, nagy a veszély a magyar turisták kedvelt partszakaszán

Túl sokan vannak? Kizárhatnak 13 bíborost a konklávéból, ezen múlhat a választás

Újra lecsap az ezermilliárdos veszedelem a magyar költségvetésre?

Ezt Erdogannak sem nézik el – Berlin fúrhatja meg a giga hadiüzletet
