A legfontosabb az volt, hogy az úszódaru a helyszínen legyen, hogy ez ne legyen akadálya az emelés megkezdésének.
A művelet előkészítését a műszaki egyetem mérnökei tervezték meg. A Hableányt 4 heveder fogja tartani, egy elől, egy hátul, kettő pedig középen. Ez azért kell, mert félnek attól, hogy a hajó eltörik.
A kötés több részből áll: egy vékony kötéllel kezdődik, ezt követi egy vastag vezetőkötél, majd a hevederkötél, amely egy hasonló vastagságú kötélben folytatódik. Ez így mintegy 100 méter hosszú. A hevederkötél 32 centiméter átmérőjű.

A hableány egy padozaton fekszik a Duna medrében, amely padozatról egyelőre nem tudják, hogy homok, sóder vagy kő.
A viszonyok továbbra sem kiszámíthatóak - tette hozzá a TEK társadalmi kapcsoltok osztály vezetője.
Arra a kérdésre, hogy korábban arról volt szó, hogy ilyen magas vízállásnál nem indul el a Clark Ádám, Jasenszky Nándor azt mondta, hogy nem vakmerőségből indult el a hajó.
Legolvasottabb
Már csak Lengyelországban foghatják el Marcin Romanowskit
Visszanyalt a fagyi: újabb devizahiteles nyert pert, megkopasztja a bankot a győztes ügyfél
Megint a románok tettek keresztbe: füstbe ment az MVM Csoport biznisze
Történelmi döntés: vényírási jogosultságot kapnak a gyógyszerészek, már régóta vártak erre
Itt az újabb balatoni jégpálya
Személyi következménye lett a kitudódott vezetői fizetéseknek a HUN-REN-nél
Orbán Viktor a brüsszeli csúcs után: Vétójog nélkül nincs értelme, hogy az unióban legyünk
Napirendre került: tarthatatlan a 28 500 forintos minimálnyugdíj, ennyiből nem lehet megélni
Nekimentek az ukránok az orosz "árnyékflottának"