A legfontosabb az volt, hogy az úszódaru a helyszínen legyen, hogy ez ne legyen akadálya az emelés megkezdésének.
A művelet előkészítését a műszaki egyetem mérnökei tervezték meg. A Hableányt 4 heveder fogja tartani, egy elől, egy hátul, kettő pedig középen. Ez azért kell, mert félnek attól, hogy a hajó eltörik.
A kötés több részből áll: egy vékony kötéllel kezdődik, ezt követi egy vastag vezetőkötél, majd a hevederkötél, amely egy hasonló vastagságú kötélben folytatódik. Ez így mintegy 100 méter hosszú. A hevederkötél 32 centiméter átmérőjű.

A hableány egy padozaton fekszik a Duna medrében, amely padozatról egyelőre nem tudják, hogy homok, sóder vagy kő.
A viszonyok továbbra sem kiszámíthatóak - tette hozzá a TEK társadalmi kapcsoltok osztály vezetője.
Arra a kérdésre, hogy korábban arról volt szó, hogy ilyen magas vízállásnál nem indul el a Clark Ádám, Jasenszky Nándor azt mondta, hogy nem vakmerőségből indult el a hajó.
Gazdasági hírek azonnal, egy érintéssel
Töltse le az Economx app-ot, hogy mindig időben értesülhessen a gazdasági és pénzügyi világ eseményeiről!
Kérjen értesítést a legfontosabb hírekről!
Legolvasottabb

Túl sokan vannak? Kizárhatnak 13 bíborost a konklávéból, ezen múlhat a választás

Újabb szigor jön az egészségügyben

Nagy baj van, nyugtatót hívtak vissza a patikákból

Trónfosztás: Elon Musk már nemigen rúg labdába Európában

Ezért nincs alku: villámgyorsan adják el a lakásokat Budapesten

Orbán Viktor és Sulyok Tamás is részt vesz Ferenc papa temetésén

Orbán Viktort Tiborczról kérdezték, nincs mit félreérteni a válaszon

Meredek célár érkezett, kilőhet az OTP

Olyan felvételek jöttek a 67-es útról, amilyeneket még sosem látott - döbbenetes erővel csap oda a természet!
