A legfontosabb az volt, hogy az úszódaru a helyszínen legyen, hogy ez ne legyen akadálya az emelés megkezdésének.
A művelet előkészítését a műszaki egyetem mérnökei tervezték meg. A Hableányt 4 heveder fogja tartani, egy elől, egy hátul, kettő pedig középen. Ez azért kell, mert félnek attól, hogy a hajó eltörik.
A kötés több részből áll: egy vékony kötéllel kezdődik, ezt követi egy vastag vezetőkötél, majd a hevederkötél, amely egy hasonló vastagságú kötélben folytatódik. Ez így mintegy 100 méter hosszú. A hevederkötél 32 centiméter átmérőjű.

A hableány egy padozaton fekszik a Duna medrében, amely padozatról egyelőre nem tudják, hogy homok, sóder vagy kő.
A viszonyok továbbra sem kiszámíthatóak - tette hozzá a TEK társadalmi kapcsoltok osztály vezetője.
Arra a kérdésre, hogy korábban arról volt szó, hogy ilyen magas vízállásnál nem indul el a Clark Ádám, Jasenszky Nándor azt mondta, hogy nem vakmerőségből indult el a hajó.
Legolvasottabb

Rabszolgamunka az osztrák földeken: nagy árat fizethet, aki a szomszédban keresi a szerencséjét

Fokozódik a rettegés, az illegális bevándorlók már boltba se mernek menni

Elesett az M7-es

Lassan elfelejtenek minket: a magyar vendéglátóhelyekről kidobták a gulyást meg a pörköltet

Újabb hétvégi rémálom a Balatonnál: szinte minden megtörtént, ami rosszul sülhet el

Ön tudja, mennyibe kerül most a Balaton déli partján egy impozáns ingatlan?

Megvan a fekete doboz, kiderül az utolsó 30 másodperc titka

Ezüstországban pereg az arany

"Az ott füst? Nem, szúnyogfelhő" - 30 éve nem volt ekkora rajzás a Balatonnál
