A bank közlése szerint a pénz a 2013 és 2016 közötti rehabilitációs és fejlesztési beruházásokat hivatott szolgálni, és a tervek szerint javíthatja a hálózat biztonságosságát és teljesítményét.
A hitelből megvalósuló fejlesztések célja, hogy a magyar vasút versenyképesebbé váljon, és vonzó alternatívát jelentsen a környezetszennyezőbb közlekedési módokkal szemben, mint amilyen például a közúti közlekedés. A befektetési bank ismerteti, hogy a rehabilitáció és fejlesztés keretében Magyarország-szerte újulnak majd meg sínpályák és vasútállomások, fejlettebbé válhatnak a távközlési és a jelzőrendszerek is.
A pénzintézet közleményében megemlíti, hogy magyarországi tevékenységében kiemelt szerepet játszik a közlekedési, főleg a vasúti infrastruktúra fejlesztése. 1990 óta körülbelül 4,2 milliárd euró hitelt nyújtott a luxembourgi uniós bank ilyen célra Magyarországnak.
Az EIB az Európai Unió hosszú távú finanszírozást kínáló pénzintézete, amelynek tulajdonosai a tagállamok, és elsődleges célja, hogy kedvezményes hiteleivel előmozdítsa az uniós célok teljesülését a tagországokban.
Legolvasottabb
Visszanyalt a fagyi: újabb devizahiteles nyert pert, megkopasztja a bankot a győztes ügyfél
Komolyan megsérült Fico különgépe, amely Brüsszelbe szállította a szlovák kormányfőt
Összeomlás szélén egy kulcságazat: 63 ezer munkahely forog kockán
Mérgesek a tanárok – Tovább nő a bérfeszültség az iskolákban
Vége a jó időknek? Látványosan esik az állampapírok hozama
Megvan a NASA legújabb vezetője, el sem hiszi, honnan jött
Csalókat csalt csapdába a nyugdíjas férfi
Perceken múlt az újabb merénylet? Jelöletlen rendőrautók gázolták el a Bondi Beachre tartó férfiakat – Videó
Mi történt 2025-ben az albérletpiacon? Elképesztő tűzijáték zajlik a színfalak mögött