Az eset- és mentőgépkocsik jelenlegi mennyisége garantálja a mentés biztonságos ellátását. 2010 - 2014 között  301 új mentőautót állt forgalomba, ebből 178 darabot 2013 óta. Az új mentőjárművek már a legmodernebb eszközökkel vannak felszerelve, kialakításukkal a betegnek, a mentőorvosnak, és az ápolónak is a legideálisabb környezetet biztosítják. Kevésbé terhelik meg a beteget szállítás közben, az új eszközöknek köszönhetően pedig javul a beteg állapotának felmérése  - írja Rétvári Bence államtitkár Balog Zoltán erőforrás miniszterhez feltett, a rendelkezésre álló mentőautó állomány mennyiségének és minőségének megfelelőségét firtató, írásbeli képviselői kérdésre válaszolva.

A szakember-ellátottságról szóló kérdésre Rétvári kifejti: a mentésirányítás átalakítása nem okozott konkrét esetben csúszást. Az új rendszer, melynek fejlesztésére az elmúlt négy évben 4,1 milliárd forint jutott, a hívások várakoztatását nem engedi, azt a mentésirányítók foglaltsága esetén más mentésirányítási központba továbbítja.

Az Országos Mentőszolgálatnál (OMSZ) folyó fejlesztésekről feltett kérdésre az államtitkár leírja, a gépjármű-beszerzési alprojektje sikeresen lezárult határidőre. Az építészeti alprojekt befejezési határidejét 2015. november 30-ig meghosszabbították. A projekt megvalósítása nem került veszélybe, a támogatási szerződés hosszabbításához szükséges fedezet rendelkezésre áll. A teljes támogatási összeg közel 11 milliárd forint, melyből 6,5 milliárd forint a lekötött összeg. Az újonnan létesülő mentőállomásokra állomásonként 7 mentőgépkocsivezető és 7 mentőápoló, a rnentőorvosi, mentőtiszti kocsi rendszer működéséhez 90 fő új munkatárs felvételét tervezi az OMSZ. A költségvetésben 420 fő felvételével kalkuláltak.

Minden rendben, csak a mentő nem ér ki időben

Az államtitkári válaszból kirajzolódó problémamentes mentés közepette december elején Budapesten, egy stroke-os asszony meghalt, mert több mint egy órát várt a hideg kövön fekve a mentőkre. Egy mai sajtóhír szerint csaknem ugyanez ismétlődött Budaörsön, de ennek az agyvérzéses betegnek szerencséje volt, a mentőkre való egy órás várakozás alatt csupán az egyik karja bénult le véglegesen.

A Népszabadság beszámolója szerint a tragédia miatt az egészségügyért felelős államtitkár, Zombor Gábor személyesen utasította az OMSZ főigazgatóját arra, hogy tárja fel az eset okait, és tegyen meg mindent a hasonló esetek elkerülésére. A cikkben gyakori kocsi- és emberhiányról írnak, tavaly például huszonkilenccel csökkentették a mentésben részt vevő autók számát. Ez a közép-magyarországi régióban három mozgósítható kocsival jelent kevesebbet.

Van olyan nap, hogy csúcsidőben két tucat segélykérés érkezik, ám egyetlen mozgósítható autója sincs a szolgálatnak. Gyakran előfordul, hogy a teljes kocsiparkot nem is sikerül szolgálatba állítani, mind többször van arra példa, hogy a 71 mentőautó helyett 65-öt sikerül csak betegellátásra használni. A többi műszaki hiba vagy hiányzó erőforrás miatt az állomásokon parkol. A hiány pótlására vidéki rohamkocsikat vezényelnek át napközben a fővárosba.