Azt egyelőre nem lehet tudni, hogy a tranzakciót követően miként alakul az AKA tulajdonosi szerkezete, a Raiffeisen ugyanis - egyik vállalkozásán keresztül - tulajdonosa az AKA fő részvényesének, a Strabagnak, amely ugyancsak az egyik leányán, az A-Way GmbH-n keresztül érdekelt az autópálya-társaságban. Az ÁAK 2004 elején vásárolta meg az AKA részvényeinek 40 százalékát 82 millió euróért. A vételár kedvezőnek számított: csak 30 százaléka annak, amennyibe a százszázalékos tulajdon megszerzése került volna - mondta akkoriban Csillag István közlekedési miniszter. A megállapodás értelmében az állam a költségvetésből 27 éven keresztül rendelkezésre állási díjat fizet az autópályát üzemeltető magánbefektetőnek. Ezt követően 2004 szeptemberében módosították az állam és az AKA között meglévő, az M5-ös autópálya építéséről és üzemeltetéséről szóló koncessziós szerződést. A módosítás értelmében a Kiskunfélegyháza-Szeged szakasz megépítése után, 2006. január 1-jétől 2030-ig a magyar állam által fizetendő rendelkezésre állási díj évente 92,5 millió euró lesz a korábbi 106 millió euró helyett. Így az állam rendelkezésre állási díj címén huszonöt év alatt nominálisan mintegy 575 milliárd forintot fizet ki az AKA Rt.-nek, ami jelenértéken 209 milliárd forintot tesz ki. Az állam a 40 százalékos ÁAK-tulajdon sorsát illetően három változatot dolgozott ki: az egyik, hogy az ÁAK lehívja a 60 százalékot, s egyben értékesíti, vagyis miután 100 százalékos tulajdont szerez az AKA Zrt.-ben, túlad azon. A másik lehetőség, hogy az ÁAK nem él opciójával, és értékesíti a 40 százalékot, míg a harmadik - most megvalósult - változat azzal számolt, hogy az állam (vagyis az ÁAK) adja el az AKA-ban meglévő 40 százalékát és a hozzá kapcsolódó opciós jogot. Az új helyzettel két független, egymással versenyző autópálya-üzemeltető társaság jön létre, vagyis míg korábban mindkettőben érdekelt volt az állam, innentől kezdve ez már csak az ÁAK esetében lesz így. Kérdés, hogy meddig, ezzel a céggel kapcsolatban ugyanis már korábban is felmerült a tőzsdei bevezetés gondolata, s úgy tudjuk, nem is került le a napirendről. A cég értékét viszont legfeljebb csak mérsékelte a mostani tranzakció, ha ugyanis sikerül egy hosszú távú - 20-25 éves - sztrádaüzemeltetési szerződést kötnie az állammal és emellett minél többet sikerül kihozni a díjszedés lehetőségéből, akkor - megfigyelők szerint - jelentős értéket képviselhet a társaság a befektetők számára.