Már harmadik alkalommal állította össze a Forbes a húsz legértékesebb magyar influenszer rangsorát. Azok a digitális tartalomgyártók szerepelnek a toplistán, akik üzleti értékük, és ismertségük alapján a legmeghatározóbb szereplői a hazai influenszerpiacnak.

A lap beszámolója alapján tavaly már 8,1 milliárd forintot – egy év alatt 31 százalékkal többet – költöttek el a márkák influenszerekre az IAB Hungary becslése szerint.

Emiatt nemcsak különböző influenszer-adatbázisokra és médiafigyelő eszközökre támaszkodtak a lista elkészítésénél, hanem a reklám- és médiapiac szereplőinek véleményét is figyelembe vették.

A huszonnégy fős zsűri főbb szempontjai a pénztermelő képesség, ismertség-láthatóság, valamint a tartalmi igényesség és profizmus voltak.

Azt is kihangsúlyozták, hogy a tartalomgyártók szerepe mára megkerülhetetlenné vált a reklámpiacon. Ugyanakkor az influenszerek, márkák és ügynökségek közös felelőssége, hogy hiteles és etikus működést képviseljenek a digitális térben.

Az élen a korábbi évekhez hasonlóan ismét a debreceni TheVR csapata áll,

akik idén a McDonald's -ban saját menüvel rukkoltak elő, emellett reggeli podcast műsoruk továbbra is hódít az interneten.

A második helyen a TikTok-on befutott Whisper Ton áll, aki idén a TV2 táncos vetélkedőjében is felbukkant, illetve a saját üdítőmárkáját is a piacra dobta. Évről-évre több új TikTok szereplő is megjelenik a helyezettek között.

A legértékesebb magyar influenszerek teljes listája pedig a következő:

  1. TheVR
  2. Whisper Ton
  3. JustVidman
  4. Cresser
  5. Nessaj
  6. Pamkutya
  7. Dordzsceren Csingisz
  8. Radics Zsombor
  9. Jólvanezígy
  10. Stumpf Patrik
  11. Zsozéatya
  12. Csigér Alex
  13. Abosi Barna
  14. Makk Adrienn
  15. Verebélyi Vivi és Nagy Norbi
  16. Körcsönyei Polla
  17. Dancsó Péter
  18. Szirmai Gergő
  19. Rétegi Tícia
  20. Radics Peti