A várakozásokkal ellentétben októberben sem indultak be a hazai újautó-eladások, azaz folytatódott a második félév hónapjaira jellemző, 70 százalék feletti visszaesést mutató trend - derül ki a Datahouse Kft. statisztikájából. Ennek fényében tarthatatlannak tűnik a Magyar Gépjárműimportőrök Egyesületének (MGE) alig két hete kiadott prognózisa is, amely szerint az idén 65 ezer új személygépkocsi forgalomba helyezése várható. Kizárt ugyanis, hogy az év utolsó két hónapjában az októberi mennyiség közel négyszerese keljen el. Márpedig a tízhavi - az egy évvel korábbit bő 60 százalékkal alulmúló - 52,4 ezres darabszámot figyelembe véve erre volna szükség. Azt reméltük, hogy az október jobb lesz, az egyesület legalább 1500-2000-rel magasabb darabszámot várt - kommentálta a Napinak Győző Gábor a friss adatokat. Az MGE elnöke szerint a piac magára találását továbbra is az hátráltatja, hogy még mindig áll a lízingpiac, ami elsősorban a magánszemélyeket tántorítja el a vásárlástól. Ha ezen a téren nem változik semmi, még a hatvanezres idei darabszám elérése is kétséges - fogalmazott Győző. A szakember kíváncsian várja, hogy a Magyar Lízingszövetség csütörtöki konferenciáján lesz-e szó a lízingpiac élénkítéséről, élénküléséről. A lízingpiac szereplőinek nagyon gyorsan kellene lépniük ahhoz, hogy az idén legalább a hatvanezres, jövőre pedig a kitűzött 75 ezres értékesítés teljesüljön - tette hozzá. A márkák rangsorát továbbra is a Ford vezeti, de ha nem lett volna a 700 darabos rendőrségi járőrautó-szállítás, a Suzuki állna az élen.
A gazdaság és az üzleti élet legfrissebb hírei az Economx.hu hírlevelében.
Küldtünk Önnek egy emailt! Nyissa meg és kattintson a Feliratkozás linkre a feliratkozása megerősítéséhez.
Ezután megkapja az Economx.hu Hírleveleit reggel és este.