A Magyarországon négy gyárat működtető Henkel a száz dolgozót foglalkoztató barcsi gyár megvásárlását követően több mint 30 millió forintot költött az üzem fejlesztésére tavaly. Az épületek és a gyártástechnológia korszerűsítésén kívül megújították a csomagolástechnikát is. Ma már valamennyi termék "Henkel-köntösben" jelenik meg a piacon (a Henkel a Kemikál által gyártott termékek jelentős részét megtartotta). Plecskó Ferenc elmondta: már az elmúlt évben elkezdődött, s a közeli napokban befejeződik az új homokszárító üzemrész építése, amelyre összesen mintegy 30 millió forintot költöttek. 1999 legnagyobb beruházása a porkeverékgyártó üzem lesz, amely 100 millió forintba kerül. A Henkel két éven belül a többi termelőüzemének színvonalára kívánja fejleszteni barcsi gyárát. Az igazgató szerint a multinacionális cég számára elsősorban az itteni logisztikai lehetőségek, valamint az ígéretesen fejlődő horvátországi és szlovéniai piacok miatt fontos a kiváló alapanyagbázis közelében fekvő barcsi gyár fejlesztése. Az üzem az elmúlt évben és várhatóan idén is a legtöbb termékét Romániába és Csehországba exportálja. Tavaly az export még mindössze 5 százalékot képviselt a termelésében, idén viszont minimum 25 százalékos részarányt terveznek. A beruházások megvalósításával párhuzamosan tovább bővítik a termékválasztékot is. A NAPI Gazdaság információja szerint a gyár, amely tavaly tíz hónap alatt 1 milliárd forint feletti nettó árbevételt ért el, idén a forgalom megduplázását tervezi. K. ZS. **** KERETBEN **** A Henkel Magyarország Kft. 25 milliárd forintos forgalmat ért el 1998-ban, egymilliárd forinttal többet a tervezettnél, és 5,2 milliárddal az 1997-esnél (NAPI Gazdaság, 1998. január 21., 1. oldal). A cég elnök-vezérigazgatója, Fekete István elmondta, hogy az évek óta stagnáló belföldi értékesítés volumene jelentősen nőtt tavaly, exportbevételük azonban a tervezett alatt maradt. A hazai forgalom növekedése 15 százalékban köszönhető új, barcsi üzemüknek, hasonló arányban növelte bevételüket a Locktite ragasztók eladása. Az 5,2 milliárdos árbevételtöbbletet nagyobbrészt azonban a választékbővüléssel és az átlagosnál alacsonyabb áremelés miatti magasabb volumennel magyarázza az igazgató. A Henkel Magyarország Kft. 25 milliárd forintos forgalmat ért el 1998-ban, egymilliárd forinttal többet a tervezettnél, és 5,2 milliárddal az 1997-esnél (NAPI Gazdaság, 1998. január 21., 1. oldal). A cég elnök-vezérigazgatója, Fekete István elmondta, hogy az évek óta stagnáló belföldi értékesítés volumene jelentősen nőtt tavaly, exportbevételük azonban a tervezett alatt maradt. A hazai forgalom növekedése 15 százalékban köszönhető új, barcsi üzemüknek, hasonló arányban növelte bevételüket a Locktite ragasztók eladása. Az 5,2 milliárdos árbevételtöbbletet nagyobbrészt azonban a választékbővüléssel és az átlagosnál alacsonyabb áremelés miatti magasabb volumennel magyarázza az igazgató. I. M.