Az Aeroflot, amely a tavalyi első félévet még szerény, 45 millió rubeles (1,2 millió dollár) nettó nyereséggel zárta, az ideiben 1,9 milliárd rubeles (50,7 millió dollár) veszteséget ért el. Eközben árbevétele 9,4 százalékkal, 140,3 milliárd rubelre (3,7 milliárd dollár) emelkedett, de ez nem tudta ellensúlyozni az üzemi költségek 15 százalékos emelkedését - írta a Russia Beyond The Headlines.

A legnagyobb orosz légitársaság közleményében elsősorban a hazai gazdaság lassulásával indokolta a kedvezőtlen eredményt, bár elismerte, hogy szerepe volt benne annak is, hogy az ukrán konfliktus miatt egyes célállomásokra korlátozni kényszerült járatainak számát. Így megszűnt a donyecki és a harkovi járat, és csökkent a kijevi és az odesszai forgalom.

Nyilván problémákat okozott a légitársaság első fapados cégének, a Dobroljotnak a nyugati szankciók miatti bukása is. A legnagyobb gond azonban a költségek drasztikus emelkedése: 8,9 százalékkal többet költöttek a tavalyinál üzemanyagra, 13,8 százalékkal emelkedtek a bérköltségek, és 45,9 százalékkal az olyan kiadások, mint például a pilótaképzés költségei.

Természetesen az állam a cég segítségére siet - Vlagyimir Putyin elnök hétfőn írta alá azt a rendeletet, amely lehetővé teszi, hogy az Aeroflot új részvényeket bocsásson ki, s hogy értékesítsék egy mintegy 10 százalékos pakettjét. Jelenleg közvetlenül állami tulajdonban van 60 százalék, az elnöki rendelet szerint ez nem mehet 50 százalék plusz egy részvény alá.