Az új autók árának az elmúlt években történt emelkedése most visszájára fordulhat írja legújabb számában az Automobilwoche magazin, amit az infostart.hu szemlézett. A gyártók egyre erősebben aggódnak, mert az új megrendelések rohamosan csökkenek.

A német járműipari központi szövetség alelnöke arra figyelmeztetett, hogy a harmadik negyedévtől a kereslet jelentősen visszaeshet. Ennek megakadályozása érdekében Thomas Peckruhn szerint sürgősen új megrendelésekre lenne szükség. Utalt arra ugyanakkor, hogy

különösen a tavaszi hónapokban maradtak el a vásárlók, éppen abban az időszakban, amikor az eladások korábban rendszerint erősek voltak.

Különösen a május okozott nagy csalódást. Ágazati források szerint az egyik tekintélyes autógyártó a tervezett megrendelések kevesebb mint egynegyedét kapta. A megrendelések gyors ütemű visszaesése miatt a német autógyártók most sürgős cselekvésre kényszerülnek.

Mercedes például a piacot a közelmúltban olcsóbban kínált bemutató autókkal igyekezett élénkíteni. A gyár történetében ilyen még soha nem történt. Hasonló a helyzet az Audinál is, ahol az új autók száma az adatok szerint szintén meghaladja a keresletet.

Március, április és május ebből a szempontból katasztrofális volt

– nyilatkozta egy kereskedő a lapnak.

Pontosan ugyanerről volt szó május végén a napi.hu konferenciáján is:

Látszik, hogy nincs pénzük az embereknek - állítja a Porsche Hungaria vezérigazgatója

Az újautó eladás a globális gazdaság legjobb indikátora, tehát nyugodtan kijelenthető, hogy ami az értékesítést illeti, a helyzet katasztrofális - mondta a Porsche Hungaria vezérigazgatója a napi.hu "Válságálló-e Magyarország" konferenciáján. Egyszerűen látszik, hogy nincs pénz. Nagyon nehéz helyzetről számolt be a MOL ügyvezető igazgatója is. Noah Steinberg, a Wing Zrt. elnök-vezérigazgatója szerint a jelenlegi kamatkörnyezet nem is ösztönzi az embereket a pénzköltésre. Bővebben>>>

Az Audi és a többi gyártó egyaránt különböző kedvezményekkel igyekszik most talpára állítani a piacot. Az Automobilwochének nyilatkozó ágazati szakértő szerint a vevőknek nyújtandó vásárlási ösztönzők a második félévben elengedhetetlenek.

Van azért jó hír is

Utalt arra, hogy különösen az elektromos autók esetében növekvő „árnyomás” várható, amit a piacra energikusan benyomuló kínai gyártók is erősítenek.

A belső égésű motorokkal rendelkező modellek esetében egyre nagyobb engedmények várhatók

– tette hozzá.

Az EU és annak legnagyobb gazdaságával rendelkező Németország márciusban állapodott meg abban, a belső égésű motorral rendelkező autók 2035-re tervezett kivezetését némileg módosítják. Eszerint a belső égésű motorral hajtott új autók tovább is értékesíthetők, ha azok klímasemleges szintetikus üzemanyaggal működnek.