A csoport - melynek a Toyotán kívül a Mazda, a Subaru, a Yamaha Motor és a Kawasaki is a része - a bejelentést a Nyugat-Japánban lévő Okajama versenypályáján tették, ahol a Toyota egy hidrogénautóval versenyez. A hidrogénes versenyautót a Toyota vezetője, Akio Tojoda vezeti más Toyota versenyzőkkel együtt.
A belső égésű motorok átállítása a hidrogénhez hasonló zöld üzemanyagokra technológiailag nehéz, de a vállalatok így évtizedes ellátási láncokat tudnának fenntartani, amelyek több százezer munkavállalót foglalkoztatnak, és amelyekről egyébként le kellene mondaniuk, mivel átállnak az elektromos járművek gyártására - írja a Reuters.
Ahogy a nemzetek szigorítják a szén-dioxid-kibocsátás csökkentésére vonatkozó környezetvédelmi előírásokat, az autógyártók, köztük a Toyota, növelik az elektromos járművek gyártását. Japán kijelentette, hogy 2050-re szén-dioxid-semlegessé kíván válni, és támogatja a hidrogén üzemanyag használatát.
A Toyota 2025-re 15 EV-modellt tervez, és a következő évtizedben 13,5 milliárd dollárt fektet be az akkumulátorgyártási kapacitás bővítésére. Ezzel egyidejűleg azonban folytatja a hidrogénüzemű járművek fejlesztését.
Legolvasottabb
Olyan ajándékot kapnak a One ügyfelei, amire nem is számítottak
Jó hír jött a kisnyugdíjasoknak, emelkedhet a pénzük
Rendkívüli bejelentés: Leó pápa a Vatikánba hívatta a bíborosokat
Személyi következménye lett a kitudódott vezetői fizetéseknek a HUN-REN-nél
Szilveszteri Szuperlottó: 7 milliárdért megy a játék a következő 11 napban
Megint a románok tettek keresztbe: füstbe ment az MVM Csoport biznisze
Durva üzenet a mosógépen, visszavitték az utcán hagyott meglepetést
Megbüntetik, aki túlsúlyos, pedig amúgy bevonulhatna katonának
Eltűnik egy fontos jelzés a szupermarketekből, nem árt résen lenni