16 év után először csökkenhetek éves bázison a Porsche eladásai. Idén januártól szeptemberig 226 000 autót értékesített a vállalat, ami 7 százalékkal rosszabb eredmény, mint az abszolút rekorder 2023-as év azonos időszakának számai.
A Cayenne eladásai nőttek, az összes többi modell stagnál, vagy leszálló ágban van.
Elsősorban a Macan és a Taycan típusoknál tapasztaltak visszaesést:
- utóbbi egy ötéves, korosodó modell;
- a Macan esetében a generációváltás a kereslet csökkenésének az oka: tisztán elektromos hajtásláncot kapott az új verzió, így 22 százalékkal többe kerül, mint az előző (belső égésű motoros) változat.
A német sportautó márka 2009 és 2023 között csaknem megháromszorozta az eladásait, és a 2020-as Covid-évet nem számolva 16 éve folyamatos növekedésben van – írja a Totalcar.
Épp ezért tűnt eddig úgy, hogy a Porsche AG elkerülheti a német autóipar válságát, azonban a legfrissebb adatok szerint a – Volkswagen tulajdonában lévő – stuttgarti sportautógyártó se kerüli el a visszaesést.
Drasztikus döntést hozott a Volkswagen: tízezrek kerülhetnek utcára
A szakszervezet tájékoztatása szerint legalább három németországi gyárra is lakat kerülhet. A megmaradt dolgozók bérét csökkentik, majd két évre be is fagyasztják.Itt olvashat a részletekrőlKövesse az Economx.hu-t!
Értesüljön időben a legfontosabb gazdasági és pénzügyi hírekről! Kövessen minket Facebookon, Instagramon vagy iratkozzon fel Google News és YouTube-csatornánkra!
Legolvasottabb
Már nem kell vesződni a sörösdobozokkal a Penny-ben
Hiába a bankok tiltakozása, megduplázzák az ingyenes készpénzfelvételi limitet
Népszerű teát hívott vissza a fogyasztóvédelem
Kiderült a nagy energiatitok: a rezsicsökkentés valójában egy zsákutca
A Závecz pontos számokkal jött elő, ennyivel nőtt a Fidesz tábora
Tüntetéshullám kezdődik: lázadnak a diákok a kormány döntése ellen
Valami történt: Washingtonba rendelték az ukránokat
Rajtvonalon áll a magyar Revolut
Megvan a dátum: ekkor utalhatják a 13. és 14. havi nyugdíjat