A Handelsblatt vasárnapi írása a BMW és Daimler autógyártók előtt álló rendkívül nehéz időszakot és annak várható következményeit vázolja fel, ezek pedig érintik a kecskeméti gyáregységet és a Debrecenbe tervezett üzemet is - írta a portál.
A BMW debreceni gyáránál idén tehetik le az alapkövet, azonban ezen kívül még semmi nem dőlt el. Azóta ugyanis a gyár két profitwarningon van túl, valamint az értékesítések is esnek, és ezek a fejlemények korrekciót jelezhetnek előre a tervekben. Intenzív tárgyalások folytak a háttérben a debreceni üzem felépítésének jövőjéről - fogalmaz a cikk.
Kapcsolódó
Minden követ megmozgatunk, nincsenek tabutémák - jelezte múlt héten a Handelsblatt szerint Harald Krüger, a BMW vezérigazgatója.
A német lap úgy tudja, hogy miközben a BMW még értékeli a helyzetet, addig a versenytárs Daimler vezetői már megállították a kecskeméti gyár bővítését. Az igazgatótanács állásfoglalása szerint ugyanis a második üzem üzembe helyezését legalább egy évvel elhalasztották. A cég tavaly nyáron jelentette be, hogy egy második üzem felépítésén (full-flex gyár) dolgozik, ahol a gyártósorokról párhuzamosan gördülnének le a kompakt és szedán modellek, az elektromos autók, valamint az első- és hátsókerék meghajtású modellek.
Az autógyártók hivatalosan nem kommentálták a lap "fékezési manőverekről" szóló információikat.
Legolvasottabb
„Segítünk kifizetni” – Orbán legérzékenyebb pontjára tapintott az észt elnök
Váratlan fordulat a bankszámláknál, minden lakossági ügyfelet érint
Bepöccentek az oroszok, irgalmatlan pénzt követelnek Európától
Családi megbetegedéseket is okozhatnak a házi készítésű finomságok
Meglepetés a piacon: a paneleket verik a családi házak
Újabb alapvető élelmiszer árát csökkenti a Lidl
Eddig kell rettegve lesni a postaládát, hogy érkezik-e bírság
Riadót fújtak: vészesen zsugorodik az ország legnagyobb édesvízi tavának vízszintje
A lakosság dolgozik, mégis fogy az ország: ijesztő magyar statisztikák