A legjobban a Barbie babák gyártásról ismert cég eladásai 2014-ben végig csökkentek, mert termékei veszítettek népszerűségükből. A Barbie babák piaci részesedése a játék babák körében még 25 százalék fölött volt 2009-ben, de már 2013 végére 19,6 százalékra esett.
A gyenge eladási statisztikák ellenére a piaci elemzőket meglepte a hirtelen vezetőváltás. A döntő indok valószínűleg az lehetett, hogy az elmúlt két karácsonyi szezonban is rosszabbul teljesített a Mattel, mint ahogy a befektetők várták.
A játékgyártó gondjai a vezetőcserével még nem oldódtak meg. A vállalat előzetes becslése szerint 2014 utolsó negyedévében 6 százalékos éves csökkenés után csak 2 milliárd dollár bevételük volt, és nyereségük is visszaesett.
A Mattel-részvények árfolyama hétfő estére 4,03 százalékkal 26,91 dollárra csökkent New Yorkban.
Legolvasottabb
Óriási zuhanás a kutakon, ekkor érdemes tankolni
Váratlan bejelentést tettek a meteorológusok a fehér karácsonyról
Hamarosan benyújtják a számlát: mindannyian fizetni fogunk
Földönkívüli űrhajó közelít? A Nap felé mutató csóva felkavarta a csillagászokat
Vége van: döntést hozott az Európai Unió az orosz energiáról
Karácsony előtt jött a hideg zuhany, több mint száz dolgozót küldenek el
Összeomlott az egyik futárszolgálat a karácsonyi rohamban, forrnak az indulatok
Érdekes fordulatok jöhetnek a nyugdíjaknál: erről jobb, ha mindenki tud
Nagy bejelentést tett a 4iG: a világ egyik legnagyobb védelmi technológiai gyártójával kötöttek megállapodást